De succesvolle marketingstrategie: combinatie is synergie

Hoe Waterontharder met zichtbaarheid de internationale markt bestijgt

Speciaal ontworpen bikini’s, zwembroeken voor de echte Vitesse-fans en een commercial met voormalig profvoetballer Theo Janssen in Baywatch stijl. Een greep uit de ludieke acties die Waterontharder.com inzet om hun product onder de aandacht te brengen en stijgende verkoopcijfers te realiseren. En met succes. Waterontharder groeit meer dan 100% per jaar en het bedrijf gaat uitbreiden naar internationale markten. Hoe dat balletje is gaan rollen? Door de juiste combinatie van verschillende marketingactiviteiten die samen meer zijn dan de som der delen.

Waterontharder biedt met de Amfa4000 een slimme oplossing tegen kalk: het apparaat wordt geïnstalleerd bij de hoofdwateraansluiting en zorgt ervoor dat kalk zich niet meer hecht aan de leidingen. De kalkaanslag wordt daardoor verminderd en apparaten, zoals wasmachines en vaatwassers, worden beschermd. Er bestaan andere waterontharders op de markt, maar deze vergen periodiek onderhoud en zijn vaak aan de prijs. Daar speelt Waterontharder op in: de Amfa4000 is een betaalbare oplossing met eenmalige installatie. 

Koploper

Julio Rosier, directeur & eigenaar van Waterontharder vertelt dat de grootste uitdaging is om het product meer bekend te maken bij het grote publiek: “Iedereen weet dat je een telefoon nodig hebt, maar ons product is relatief onbekend. Wij hebben de markt en de behoefte echt moeten creëren.” In Nederland is Waterontharder inmiddels niet meer weg te denken uit de markt. Het inzetten van o.a. affiliate marketing versterkt de online zichtbaarheid en vindbaarheid van het merk. Dat smaakt natuurlijk naar meer. Rosier: “De volgende uitdaging is dat we het beter doen dan onze concurrentie. Doordat de vraag enorm gestegen is zien we steeds meer spelers in de markt, wij proberen voorop te blijven lopen. Uiteindelijk is het onze ambitie dat de Amfa4000 de Luxaflex onder de waterontharders wordt.” 

Kettingreactie

Onderdeel van de aanpak om marktleider te blijven, is de samenwerking met marketingcollectief Linehub, dat bestaat uit verschillende labels: Daisycon, Affiliprint, Sovendus en Conversive. Rosier: “Een aantal jaren geleden was ik geïnteresseerd in affiliate marketing en kwam ik uit bij Daisycon.” Het label richt zich binnen Linehub op affiliate marketing, waarbij de adverteerder gebruikmaakt van het platform en bereik van een publisher. Rosier vertelt dat er vanaf het eerste moment een klik was met Linehub en dat de groei voor Waterontharder snel te zien was: “Onze affiliate programma’s bij Daisycon kregen een extra stimulans als we op TV waren.” Noem het gerust een kettingreactie, want wat begon bij affiliate marketing, resulteerde in het aanzetten van steeds meer labels van Linehub, zoals insert marketing van Affiliprint, check-out marketing via Sovendus en de online marketing expertise van het label Conversive. 

samenwerking linehub waterontharder

Vruchtbare samenwerking

Dit was het startschot voor een vruchtbare samenwerking tussen Waterontharder en Linehub. Rosier: “Momenteel werken we samen met alle labels van Linehub, naar volle tevredenheid. We zien dat de mix van deze kanalen elkaar enorm versterken. Een ander voordeel van de samenwerking met Linehub is dat we meerdere disciplines bij één partij kunnen neerleggen. Dat is makkelijk qua communicatie en het zorgt er ook voor dat de bevindingen met het multidisciplinaire team gedeeld worden, wat de resultaten ten goede komt. Wanneer je kijkt naar de totale resultaten van de verschillende Linehub-kanalen, realiseren we een groei van boven de 100% per jaar. Onze omzet uit deze kanalen is dit jaar al 115% hoger dan in 2020, terwijl we nu pas 6 maanden onderweg zijn.”

Internationale markt

Het succes van het bedrijf in Nederland is dus duidelijk. Maar hoe zit het met de internationale ambities van Waterontharder.com? Rosier: “We zijn nu bezig met uitbreiding richting andere markten. Daarbij focussen we ons op België, Frankrijk, Duitsland en de USA. Waterontharder.com is in de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de rek is er nog lang niet uit. Het is erg prettig dat Linehub meteen kan opschalen naar andere landen wanneer we onze internationale groei ambities verwezenlijken.” 

Plaats als eerste een reactie