Premium

Bereik WhatsApp en Facebook Messenger stijgt sterk

Dat blijkt uit de bereikscijfers van de maand juni (GfK-DAM)

De Messenger-apps van WhatsApp en Facebook hebben een vaste plek in de top 10 van grootste merken. Zij maken onderdeel uit van de categorie ‘sms-en/chatten’, die in 2016 blijft groeien: van 67 procent gemiddeld maandbereik in het eerste kwartaal naar 77 procent in het tweede kwartaal.

De groei is vooral afkomstig van de leeftijdsgroep 35 jaar en ouder. Onder 13-34 jarigen was het gebruik al massaal: slechts 10 procent maakt in de maand geen gebruik van deze communicatiemerken.

In de leeftijdscategorie 35-49 jaar stijgt het maandbereik naar 87 procent en onder 50-plussers stijgt het bereik het sterkst, zodat in deze leeftijdsgroep intussen bijna tweederde iedere maand bereikt wordt.


Snapchat
Naast WhatsApp en Facebook Messenger hoort Snapchat bij de grootste merken – vooral door jongeren veel gebruikt. WhatsApp is ook bij 35-49 jarigen favoriet, terwijl 50-plussers de voorkeur geven aan Facebook Messenger.



Bron: GfK DAM

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie