Premium

Center Parcs introduceert nieuw karakter in internationale campagne: Mr. Wings

De welbespraakte groene vogel observeert en maakt verrassende natuurdocumentaires.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne, bedacht door en geregisseerd door (Halal), zal multimediaal zowel in Nederland, België als Duitsland verschijnen.

In de drie televisiecommercials en korte documentaire die Center Parcs lanceert, krijgt de kijker inzicht in de observaties van Mr. Wings. Sinds jaar en dag observeert hij de ‘interessante creaturen’ die in de Center Parcs-omgeving ‘helemaal één worden met de natuur’.

Gedurende het jaar zullen zowel online, als op tv nog zeventien - al opgenomen - korte films verschijnen waarin verschillende aspecten van de vakantie-aanbieder aan bod komen.

‘Het doel van de campagne is om Center Parcs een uitgesproken tone-of-voice te geven binnen de categorie en om de rijkheid van de parken te laten zien’, aldus , copywriter bij Ogilvy & Mather Amsterdam. ‘Door het verhaal door een interessant karakter te laten vertellen, wil je gelijk heel veel verhalen maken. Niet gewoon een paar TVC’s, maar een grote berg content die we gedurende het hele jaar in kunnen zetten, zowel online als op tv.’

&;Risico nemen om onderscheidend te kunnen zijn&;

Hoewel het risicovol klinkt, om direct binnen een concept zeventien korte films te produceren, zijn ze bij Center Parcs niet bang om met de spreekwoordelijke &;gebakken peren&; te zitten, vervolgt , senior brand- en mediamanager bij Center Parcs Europa. ‘We zijn ervan overtuigd dat het een sterk en onderscheidend concept is, waar mensen een mening over hebben. Dat is wat wij nodig hebben om onze onderscheidende positie in de markt te tonen en te claimen. Zonder risico is het lastig om deze positie te claimen.’

De eerste observaties van Mr. Wings zijn vanaf 28 december online en op televisie te zien.

Introductie Mr. Wings

De zitvader:

De vliegende moeder:

De gril vader:

Credits
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
CEO: Edgar Molenaars
CCO / creative director: Darre van Dijk
Creatie / art director: Jurriaan van Bokhoven
Creatie / copywriter: Jesse Ridder
Strategie: Edgar Molenaars, Chantal van Binsbergen
CSD: Annelouk Kriele
Account: Neeltje Prevo, Frouke Vlietstra
Agency producer: Christel Hofstee, Monique van Smaalen
Productie: HALAL
Regie: Johan Kramer
D.O.P.: Lex Brand
Set design: Jelier & Schaaf
Costume design: Franziska Loeding
Editor: Kevin Whelan
Sound: HaaiFaai Deluxe 
Postproductie: Captcha!, MPC
Klant: Andres Neira de Back, Liesbeth Gouda, Judith Franse

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie