Premium

Er komt toch geen online warenhuis V&D

Het merk wordt omgedoopt in een platform voor jonge ondernemers dat dit jaar moet beginnen.

Dat zegt Ronald van Zetten die samen met Roland Kahn en een investeerder vorig jaar alle merkrechten van het failliete warenhuis opkocht, zaterdag in De Telegraaf. Ze betaalden er toen een half miljoen voor.

De nieuwe eigenaren beloofden het merk V&D in leven te houden met e-commerce. Er zou een webwinkel moeten komen. Daar komen ze nu van terug. Van Zetten: &;Al gauw bleek de ICT van V&D zo gammel als het maar kan. We gaan nu dus een andere kant op. Na een gedegen onderzoek en veel gesprekken met leveranciers, besloten we helemaal opnieuw te beginnen. Je moet voorop lopen en er niet achteraan hobbelen.&;

Van Zetten en Kahn willen inzetten op nieuwe ontwikkelingen in de markt en op nieuwe technologie. &;Daar past de naam V&D niet bij. Het heeft wel een grote naamsbekendheid, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up.&;

Waar Van Zetten dan wel mee gaat komen, wil hij nog niet zeggen. 

V&D Concepthouse
Op de van V&D staat dat het merk nu een platform moet worden voor jonge ondernemers: &;V&D Concepthouse is het nieuwe platform voor jonge ondernemers met ideeën, waar concepten en merken een springplank naar de toekomst vinden. Het platform wordt gefaciliteerd in een solide retailomgeving. V&D Concepthouse is niet de terugkeer van het warenhuis of de webshop, maar een ommekeer. Een nieuw initiatief dat voortbouwt op de pioniersgeest die zo veel bekende merken en retail-events heeft voortgebracht. Merken en events die een enorme waarde hebben in de retailwereld.

V&D Concepthouse werkt met jonge professionals om merken als Schoolcampus, Prijzencircus, en modelabels als Liv, Soho en Frendz nieuwe vaart en energie te geven, met nadruk op online. In 2017 gaat het beginnen.&;

&;Geen waarde&;
Richard Otto, de mediaondernemer die In juni 2016 samen met Marc Vroom de merknaam V&D wilde kopen, is zwaar teleurgesteld in Van Zetten en Kahn. &;Door geklungel van curatoren ging de merknaam naar Ronald Kahn (Coolcat). Die doen er nu niks mee..‬ Schande!&;, zegt hij. Otto probeerde eerder de verkoop van de merknaam aan Van Zetten en Kahn . Zonder succes. 

Volgens Otto heeft de merknaam V&D nauwelijks waarde wanneer ze voor iets anders wordt gebruikt dan een (online) winkel. Otto: &;Door de tijd drijft het merk ook steeds verder van de consument weg. Ook is de merknaam V&D in combinatie met jonge ondernemers geen logische&;.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie