Premium

Hearst staakt magazine Red

Hearst Magazines Netherlands​ stopt na het julinummer met het maandblad Red.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat bevestigt ceo Luc van Os. ‘Wij kijken goed naar de bladenmarkt. Red doet het best goed op de lezersmarkt, zoals te zien is aan de oplagecijfers. Maar op de advertentiemarkt gaat het niet goed genoeg. Red heeft op de Internationale advertentiemarkt nooit voldoende voet aan de grond gekregen. Daarom hebben we besloten de titel Red na het julinummer te staken.’

De vrouwenglossy , ‘For the best things in life’, bestaat in Nederland nu tien jaar. Het is niet bekend wat er met het personeel gebeurt. Hoofdredacteur van de titel is Lenny Gerdes.

Het is aannemelijk dat Hearst Magazines Netherlands de abonnees van Red meeneemt naar het in het najaar te lanceren Harper’s Bazaar.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie