Creatie & Campagnes

The North Face maakt fantasievolle wintersportfilm mogelijk

Claartje Vogel, redactie | 27 november 2017, 14:24

De video is tevens een eerbetoon aan de overleden freestyle-skiër JP Sinclair.

De korte film 'Imagination' gaat over de fantasie van een jongen die achterin de auto zit op weg naar wintersport. Terwijl zijn ouders kibbelen, kijkt hij naar buiten en stelt zich voor wat hij zou doen als hij daar buiten in de sneeuw was.

Het resultaat is een film vol fantastische skistunts, afgewisseld met herkenbare momenten voor iedereen die zich als kind ooit verveelde achterin de auto.

De film is gemaakt door Sherpas Cinema, outdoorkledingmerk The North Face en professioneel freeskiër Tom Wallisch. Ze wonnen 'Best film' in de categorie Ski & Snowboard op het Candese filmfestival Banff. De film werd binnen een paar dagen 1,5 miljoen keer bekeken.

Eerbetoon
Het is een vervolg van twee eerdere 'urban skifilms' van Sherpas (All.I.Can en Into the Mind's Night). Professioneel freeskiër JP Auclair bedacht het concept voor deze serie. Hij overleed in 2014 tijdens een lawine. Deze derde film is tevens een eerbetoon hem. Op social media wordt de film gedeeld met de hashtags #Imagination en #WeLoveYouJP.

Senior brand content manager Landon Bassett (The North Face) vertelt Adweek: 'Wij hebben als merk de visie en de middelen om de nalatenschap van JP op een betekenisvolle manier voort te zetten. We willen een platform zijn dat mensen helpt om te blijven dagdromen. Met deze film leggen we de lat hoog.'

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items The North Face Ski Film

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs