Media
Deze exclusieve content is met je gedeeld door Dentsu Aegis Network

Tim van der Bilt managing director medialabels Dentsu Aegis Network Nederland

Maarten Hafkamp, redactie | 18 december 2017, 19:33

Hij gaat ook mediabureau Carat leiden, dat als ‘poort’ moet dienen voor de andere specialismen.

Tim van der Bilt was managing director Amplifi (de inkooptak van Dentsu Aegis Network (DAN). Nu krijgt hij de leiding over alle mediamerken van DAN waaronder naast Amplifi, Amnet, The Storylab, Posterscope en de mediabureaus Carat en Vizeum. 

Bij Carat vertrok managing director Sander Fauth eerder dit jaar. Van der Bilt is in feite zijn opvolger.

Van der Bilt, Wagenmakers, Buschman, Van Loo
Van der Bilt wordt officieel managing director Mediabrands, één van de vier pilaren bij DAN. De tweede is Performance, data and tech, onder leiding van Saskia Wagenmakers (iProspect, DAN DNA) en creatie, waarover Dick Buschman (Achtung!mcgarrybowen, Isobar, Kraftwerk) de leiding heeft. 

Merkle (waar het onlangs overgenomen Oxyma onder valt) komt als vierde pilaar naast Dentsu Aegis Network te staan. Jos van Loo leidt Merkle en zit samen met de andere drie in het managementteam met daarboven CEO Julius Minnaar.
 
Carat 
Waar staat Carat tussen de ‘concurrentie’? Van der Bilt is daar duidelijk over. ‘Het gaat goed, al is dat niet altijd zo zichtbaar. We geven er niet zo veel ruchtbaarheid aan, maar dat we tweede zijn geworden bij de mediabureaus in het Kerstrapport, betekent dat de klanten ons waarderen.’

Als bewijs geeft hij dat Carat de afgelopen twee maanden verschillende nieuwe klanten won: Adyen (betaalservices), Takeaway.com (Thuisbezorgd), IENS/Trip Advisor en Holland Casino. Daarnaast verlengde Reckitt Benckiser. ‘Die laatste klant kiest Carat voor inkoopvoordelen, IENS voor de planning en Holland Casino voor onze expertise op het gebied van gambling. Zo zie je dat klanten voor verschillende disciplines bij Carat komen.’

'Carat wil zich profileren als intiem netwerkbureau met een warm, lokaal gevoel. We hebben zowel grote mondiale klanten (Philips, adidas, Microsoft en Mondelez) als lokale. Daarmee willen we ons onderscheiden.’  

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Tim van der Bilt Carat Dentsu Aegis Network

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs