Drukwerkmarkt slinkt meer dan verwacht

Roto Smeets meldt verrast te zijn door de krimp van de drukwerkmarkt in het eerste kwartaal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met name bij het onderdeel Publishing Services bleef de omzet achter bij de prognose omdat de daling van tijdschriftenoplages sterker was dan in voorgaande jaren, zo meldt .

Roto Smeets haalde bij Commercial Print een omzet van een vergelijkbaar niveau als in de eerste 3 maanden van 2013, maar merkte bij MediaPartners Group en Roto Smeets GrafiServices nog niets van de tekenen dat de economie aantrekt, zegt bestuursvoorzitter Joost de Haas.


Roto Smeets begon 2 jaar geleden met het project &;Beter, Sneller, Hoger&; dat inmiddels een jaarlijkse kostenbesparing van ruim 10 miljoen euro oplevert. &;Daarmee houden we de daling van de marktprijzen bij, maar dat is niet voldoende&;, zegt De Haas.

De grootste drukker van het land van de te koop staande bladen van Sanoma. Roto Smeets
 heeft er belang bij dat de bladen in de markt blijven. Ceo De Haas gaf eerder dit jaar aan niet meer in de race te zijn voor de Sanoma-bladen. ‘Wij worden geen uitgever, daarvoor ontbreekt het ons aan kennis en bovendien willen we geen concurrent van onze opdrachtgevers worden.’ Nu zou het zo zijn dat Roto Smeets toch een bod heeft gedaan op de titels en dan kijkt of ze deze kunnen doorverkopen.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie