NRC wil jongeren bereiken met Spunk

De website van NRC Handelsblad gaat een samenwerking aan met de ‘underground’ jongerensite Spunk.nl. Ze beginnen per 1 september met het verwijzen naar elkaars artikelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘NRC heeft een scholierensite, maar we moesten daar fors op bezuinigen. Spunk is een leuke site, die vooral aantrekkelijk is omdat die door een redactie van jongeren wordt gemaakt. Door de samenwerking met Spunk kunnen we de site aantrekkelijker maken voor onze bezoekers', zegt Gijsbert van Es, chef-redacteur van NRC handelsblad op internet. Volgens Spunk-uitgever Frank Bierens, voormalig uitgever bij Credits Media, bedient NRC de doelgroep 14-19, doelgroep van Spunk.nl, nu onvoldoende.

De redactie van jongerensite Spunk blijft zelfstandig en de site blijft in handen van de huidige de huidige eigenaar. Spunk blijft ook zelf de exploitatie doen. Bierens verwacht door de samenwerking een verdrievoudiging van het aantal lezers. De uitgever brengt in het najaar een kunstblad, ‘Blender’ (oplage 7000), op de markt voor dezelfde doelgroep.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie