Loyalty As A Service: wat houdt dat nu eigenlijk in?

Loyalty As A Service uitgelegd aan de hand van een eigen voorbeeld - De FLYERALARM CLUB

Een nieuwe loyaliteitsstrategie... wat houdt het in?

Het is tijd dat bedrijven hun loyalty-programma voor klanten volledig integreren in hun bedrijfscultuur. Het zou een integraal onderdeel van het beleid en de service moeten zijn: Loyalty As A Service (LAAS). Een mooie term, maar wat moeten we ons daar nu eigenlijk bij voorstellen? Dat leggen we uit aan de hand van de nieuw opgerichte Flyeralarm Club.

Toegevoegde waarde voor klant en maatschappij

Loyalty As A Service draait vooral om de toegevoegde waarde die je als bedrijf creëert voor zowel je klanten als de samenleving. Enerzijds is er natuurlijk de “plicht” om maatschappelijk verantwoord te ondernemen (mvo). Anderzijds wil de klant ook iets meekrijgen van de investeringen die een bedrijf op dat gebied doet. Zo kan je bedrijf zonnepanelen plaatsen en er een filmpje over maken, of bomen gaan planten als teambuildingactiviteit en dat breed uitmeten op sociale media, maar dan is het zeer de vraag hoe betrokken je relaties zich hierbij voelen. De activiteit zorgt waarschijnlijk voor een positief gevoel bij je klant, maar er blijft toch een zekere afstand tot je bedrijf.

Leden maken deel uit van mvo-activiteiten

Flyeralarm kiest ervoor klanten deel te laten uitmaken van hun mvo-activiteiten. Op die manier kunnen klanten het voordeel rechtstreeks beleven. Zo heeft de Club een jaguar geadopteerd in Artis en steunt op die manier noodzakelijk onderzoek. Tegelijk investeren ze in toegangskaartjes voor de dierentuin zodat Clubleden een bezoekje kunnen brengen aan de dierentuin en kennis kunnen maken met het mooie werk wat ze daar leveren.

Gidsen, masterclasses en opleidingen

Flyeralarm investeert ook in kennisoverdracht, door bijvoorbeeld marketing gidsen over branding, outdoor marketing, horeca ... uit te brengen. Ze organiseren ook live workshops, zoals met illustrator Bert Dries, alias ‘Musketon’, waar leden op een leuke manier bijzondere kennis kunnen opdoen. Het idee is om hier ook een online verlengstuk te voorzien. Ook wordt er geinvesteerd in kortingen op externe opleidingen via bijvoorbeeld het College of Multimedia.

Je ziet vaak dat loyaliteitsprogramma’s allerlei voordelen beloven, maar dat de échte voordelen behouden blijven voor nieuwe klanten in pittige wervingscampagnes. Met de Flyeralarm Club staan loyale klanten op de eerste rij en maken we snel duidelijk dat de jaarlijkse bijdrage sneller wordt terug verdiend dan gedacht.

Loyalty As A Service volledig geïntegreerd

Flyeralarm Club heeft ervoor gekozen Loyalty As A Service volledig te integreren en de klant volop van voordeel te laten genieten. Omgedraaid profiteert Flyeralarm zelf natuurlijk ook volop. Dát is de manier waarop nieuwe loyaliteitsprogramma’s zouden moeten werken. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.