Reclamebureau C+R scoort internationaal met Bearforce1

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat begon als een grap van Nederlandse reclamemakers aan een barretje op Ibiza, verovert nu de hele wereld. De clip van (bears zijn knuffelhomo's met haren) werd in de afgelopen maand zo'n 500.000 keer bekeken op .

Onder het mom: 'forget about beauty, everybody can be in a boy's band' werd de clip gisteren aangekondigd op de Australische ontbijt tv. Leading showbizz blog plugde eerder deze maand het nummer, de aanvragen voor optredens van de Bears stapelen zich op o.a. Los Angeles, Keulen, Miami en Amsterdam. Homepages van Radio 538, TMF, en tipten het nummer dat sinds vandaag internationaal is te downloaden via .

Nick Rood brein achter succes

Voor initiatiefnemer en Nederlandse reclamemaker Nick Rood () is het 'n droom die uitkomt. 'We hadden het idee, dat het na alle boys en babes tijd werd voor 's werelds eerste 'Bears' groepje. Per toeval ontmoette ik een van de Bears, hij zong af en toe wat met vrienden, ik heb ze op mijn kantoor uitgenodigd, en wat bleek; ze zijn echt waanzinnig goed. Ter plekke besloten we iets samen te gaan doen. Als communicatieprojectontwikkelaar wisten we Nederlands beste talent bij elkaar te brengen, zoals (styling en choreografie), (sound) en de New yorkse hit producenten Goldschmit en Rockefeller (mix) en vele anderen.'

Primeur nieuwe singel: 'Fashion' van Bowie

Rood: 'ik heb ook nog een primeur voor Molblog: we zijn bezig aan een complete cd maar eerst gaan we het nummer 'Fashion' van Bowie op singel uitbrengen. Deze maand beslissen de Bears of ze hun banen opgeven en gaan voor een internationale entertainment carrière.'

Marketingtip: Talent de ruimte geven

In een interview met Molblog meldt Rood: 'Wat ik echt heb geleerd van dit project? Ons bureau is drie jaar actief, maar zelf heb ik eerst 8 jaar aan de opdrachtgevers zijde gezeten, uit angst heb je dan vaak de neiging je met werkelijk alles te bemoeien. Doe dat niet! Dit project werd gedragen door heel veel toptalent dat vrijwillig meewerkte. Als je talent de ruimte geeft dan kan het resultaat je stoutste dromen overtreffen. Je hebt daar natuurlijk wel vier waanzinnige Bears en de branding van Barcelona voor nodig.'

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie