“See, Fly, Die” mag niet van Schiphol

Schiphol heeft een stokje gestoken voor de slogan 'See, Fly, Die' die de Stadsschouwburg Amsterdam wilde gebruiken om reclame te maken voor 'Het Grote Gala van het Terrorisme' op 11 september.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De schouwburg had tasjes laten maken en flyers laten drukken die lijken op de gele tasjes van de taxfree winkels van de luchthaven met de tekst 'See,
Buy, Fly'. Het theater heeft de vliegende vogel in de slogan van Schiphol vervangen door een neerstortend vliegtuigje.

‘Het is een overtreding, want het is een inbreuk op het merkenrecht', aldus een woordvoerster van Schiphol. ‘Maar het is ook smakeloos dat ze ons op die manier associëren met terrorisme.'

Schiphol heeft de Stadsschouwburg direct verzocht de verspreiding van de 3000 folders en tasjes te stoppen. De schouwburg ‘heeft geen behoefte
aan ruzie met Schiphol' en heeft de parodie stopgezet.

Tijdens het Grote Gala van het Terrorisme houden politici, kunstenaars, acteurs, filmmakers, journalisten en ‘(ander) onguur volk' een avond lang ideeën over terreur tegen het licht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie