Woordvoerder Walibi heeft vrije dag en laat PR-probleem lekker lopen

'Je hebt nu een paar ton aan slechte PR, trek het nou ff recht'

Tim Hofman heet hij en hij is een prettige variant van Rutger Castricum en (wie kent hem  nog? ) Pieter &;Breekijzer&; Storms. Samen met omroep BNN bedacht hij het programma , volgens het simpele concept: iemand is boos, Tim lost het op. Geheel conform het kijkgedrag van het publiek (jongeren) is het programma niet op tv te zien (tv?), maar gewoon op Youtube.

Condoom

Het aardige (en leerzame) is dat de goedgebekte Tim dondersgoed weet hoe pr-afdelingen en voorlichters werken. En daar maakt hij handig gebruik van. Zoals in onderstaand filmpje (Kaghleigh (15) krijgt eeen condoom en Walibi pleegt PR-Zelfmoord) waarin Tim een boze Kayleigh te hulp schiet. De case: Kayleighs telefoon is stuk. Gevolg van onzorgvuldig handelen van Walibi-personeel.  Aldus Kayleigh. Walibi draait er omheen, maakt ter verzoening een tenenkrommend videofilmpje...  zie vanaf minuut 9.

AFL. 3

Getuigen

Ontevreden over de afloop besluit Tim er een tweede filmpje aan te wagen. Gewapend met posters - deze zomer de grote Walibi krijg de tyfusactie - krijgt hij uiteindelijk persvoorlichter Stefanie aan de lijn (vanaf minuut 4.50). Die geeft prompt Kayleigh de schuld (klant liegt). Stefanie: "Wij hebben getuigen.&;Tim: wie is die getuige dan? Stafanie: &;Ik ga hier geen commentaar op geven&;. En als Tim aandringt en de pr-mevrouw om uitleg vraagt, dan heeft ze een vrije dag. Tim: &;Stefanie van de pr-afdeling had het allemaal uit kunnen leggen, maar ze had er, vanwege een dagje vrij, even geen zin in.&;

AFL. 5

163.000 volgers

Op haar op op de site van Lewis PR zet Linda van Helden de cijfers even op een rijtje

Hij (Tim) heeft 163.000 volgers op Instagram, meer dan 54.000 op Twitter en is dit jaar niet voor niets genomineerd voor de Beste Social Awards. De YouTube-filmpjes zijn gemakkelijk via social media te delen. kwam na de regelmatige tweetjes van Tim daarom al snel bij mensen op de radar te staan. Daarnaast is de doelgroep van , namelijk jongeren, ook erg actief op social media. De kans dat de kijkers filmpjes delen, is dus erg groot. En ik denk dat geen een bedrijf zit te wachten op filmpjes met 688.000 views met titels als: ‘bedrijf X pleegt PR-zelfmoord en bedrijf X liegt’.

Wij zeggen: hou Tim in de gaten. Ook al is-ie niet op tv.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie