De belangrijkste digital marketing en analytics trends voor 2020 - deel 2

De tweede trend die we gaan zien is voice search. Er wordt al jaren over gesproken, maar het is nu echt tijd voor actie!

Het is weer die tijd van het jaar. Overal verschijnen lijstjes met trends voor het nieuwe jaar. De komende weken verzamelen we de belangrijkste digital marketing en analytics trends voor 2020 voor je. We begonnen de reeks met personalisatie.

Trend 2: Voice Search

Groei in technologie neemt snel toe, hierdoor zullen steeds meer mensen smartphones met stem-assistenten gaan gebruiken. Volgens ComScore zal meer dan 50% van de zoekopdrachten in 2020 afkomstig zijn van gesproken zoekopdrachten.

Functies zoals Google, Alexa en Siri zijn nuttig in digitale marketing. Spraakassistenten kunnen dingen zoeken, hardop tekst lezen en zelfs spraakberichten voor je dicteren, zodat je handsfree kunt zijn.

Gesproken zoekopdracht is ook essentieel wanneer je het voor je bedrijf gebruikt. Het is een mooie manier om je merk meer naar buiten te laten treden. Het helpt bij de groei van mobielvriendelijkheid en gebruiksgemak en voegt waarde toe aan lokale SEO. Een gesproken zoekopdracht verhoogt ook het gebruik voor kunstmatige intelligentie.

Tips voor krachtige zoekoptimalisatie

• De taal begrijpen
Als mensen zoekmachines gebruiken, gebruiken we toch vaak lange zinnen met specifieke zoekwoorden. Gebruik daarom langere trefwoorden en complete zinnen om de mogelijkheid te vinden om te worden gevonden in gesproken zoekresultaten. Bedenk wat iemand een vriend zou vragen over een specifiek product of een specifieke service.

• Maak een conversatie
Gebruik bij het implementeren van gesproken zoekopdrachten op je website een boeiende conversatietoon bij het maken van de tekst, maar vergeet niet om volledige zinnen te gebruiken en grammaticaal correct te zijn.

• Antwoord vragen
De meeste mensen gebruiken internet om informatie te krijgen, of ze nu een product of dienst zoeken dat ze nodig hebben of proberen een antwoord te krijgen op de vraag ‘hoe maak ik jus’. Denk hier altijd aan het maken van content voor spraakgestuurde zoekopdrachten. Neem alle vragen op die mensen kunnen stellen over je producten en geef gedetailleerde antwoorden.

Starten maar

Optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten is niet alleen een van de nieuwste marketingtrends - het is best wel noodzakelijk. Probeer er in 2020 dus een begin mee te maken. Naarmate de spraakherkenning blijft verbeteren en het gebruik van spraakassistenten zoals Alexa, Cortana, Siri en Google blijft groeien, wordt het nog moeilijker om je concurrenten voor te blijven.

Deze en meer trends:
https://www.dbswebsite.com/blog/trends-in-voice-search/
https://www.cardinaldigitalmarketing.com/blog/12-digital-marketing-trends-and-innovations-for-2020/

 

Auteur: Amanda van der Linden

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.