Google spreekt van een prijsverhoging tot vijf procent, adverteerders claimen tientallen tot honderd procent meer te betalen.
Google Ads kan nu ook in het Nederlands koppen en beschrijvingen van advertenties voorstellen.
Wanneer je iets op TikTok ziet en het vervolgens via Google zoekt en koopt, krijgt TikTok geen erkenning. Dit frustreert het platform.
Google-topvrouw Hanne Tuomisto-Inch geeft uitleg over de veranderingen.
Amerikaanse organisaties vragen de toezichthouder om een onafhankelijk onderzoek te instellen naar de gang van zaken.
Volgens mediabureaus is de timing opmerkelijk, waar Google spreekt van een terugkerende situatie.
De privacytoezichthouder waarschuwt al sinds januari 2022 dat het gebruik van Google Analytics 'mogelijk binnenkort niet is toegestaan.'
Techreuzen zien de advertentie-inkomsten stijgen, maar vragen minder per advertentie.
Een Amerikaans onderzoek, uitgebreid beschreven door een krant, claimt dat Google adverteerders massaal benadeelt. Maar wel laat betalen.