Welke compenties zijn er nodig in dit vak? Welke bezit jij? Word je genoeg gewaardeerd? Welke kansen zie jij? Vul ons onderzoek in.
'We kunnen niet zonder de beeldmakers. Toch zien we dit niet terug in de financiƫle beloning.'
Welke kerstcommercial is volgens de consument het meest origineel, grappig, geloofwaardig en relevant?
Rik Ledder deeltĀ maandelijks op Adformatie wat hem opvalt in de reclameindustrie. Ditmaal duikt hij in de wereld van diversiteit en inclusie
Vrouwen nog altijd in traditionele rol, diversiteit wordt beperkt tot kleur en de makers zelf zijn wit en man, blijkt uit nieuw onderzoek.
Maatschappelijke Impact Monitor van HPB en Motivaction toont kritische cijfers.
Ook wordt reclame door influencers als irritant ervaren. Dat blijkt uit het Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.
Online Ad Spend Study van VIA en Deloitte laat grote stijging in uitgaven DOOH en digital audio zien.
Het PR Bureau zet Maatschappelijke Impact Monitor in als 'eigen bullshitfilter'. Ook introduceert HPB de zogenoemde FAME-methode.