Het aantal partners dat de plantaardige week steunt, neemt voor het tweede jaar op rij af. Initiatiefnemer Isabel Boerdam geeft uitleg.
De januari-campagne ‘Jouw Karakter, Jouw Ontbijt’ van Alpro moet meer mensen aan een plantaardige start van de dag helpen.
Het merkontwikkelingstraject is uitgevoerd in samenwerking met Prosper & Bloom, dat een bureau-oriëntatie won.
De strategie is ontwikkeld door Dorst & Lesser, dat al tien jaar de social partner van Alpro is.
Na een mislukte proef met vleesvervangers naast echt vlees, kiest de supermarktketen nu een andere route om plantaardig eten te stimuleren.
Met de alternatieven voor dierlijke eiwitten zegt Albert Heijn plantaardig eten makkelijker, lekker en betaalbaar te maken voor iedereen.
GEDRAGSVERANDERING De gemeente wil de lokale bevolking stimuleren vaker de plantaardige voedselkeuze te maken.
Burger King Oostenrijk neemt een grote stap door plantaardige producten als het nieuwe normaal op het menu te zetten.
‘Romig’, ‘vegan alternatief voor yoghurt’, ‘havermelk’, het mag allemaal van het Europees Parlement.