Een deel van die oplossing bestaat uit de introductie van een duurder, reclamevrije abonnement.
Het platform heeft voor 2023 contentsamenwerkingen gesloten met tientallen bedrijven in de media- en sportwereld.
The New York Times schrijft dat Twitter erover denkt om gewilde gebruikersnamen te gaan veilen om extra geld te kunnen verdienen.
Na jaren weer politieke reclames toestaan past bij de visie van Musk om Twitter-gebruikers meer vrijheid van meningsuiting te geven.
Geruchten claimen dat Twitter binnenkort ook een andere grote adverteerder weer kan verwelkomen.
Twitter ziet grote adverteerders twijfelen of afhaken, en verliest zo veel geld. Een financiële stimulans moet merken terugwinnen.
Eurocommissaris Thierry Breton (Interne Markt): ‘Twitter heeft nog enorm veel werk te verzetten.’
Apple is de grootste adverteerder op Twitter, maar houdt nu de hand grotendeels op de knip. Mogelijke oorzaak is een ruzie met Musk.
Nieuwe stichting dreigt met een massaclaim tegen reclamedochter Twitter vanwege illegaal gebruik van gegevens van miljoenen Nederlanders.