Het gamechatplatform introduceert deze week reclames van gameontwikkelaars. Gebruikers kunnen cadeaus verdienen door taken uit te voeren.
Het bedrijf erkent tegelijkertijd dat één van de drie vernieuwingen streamers mínder geld kan opleveren.
Reclames blijven de belangrijkste inkomstenbron van mobiele apps, zo becijfert onderzoeksbureau data.ai.
Advertenties plaatsen in zijn games is één van de opties die op tafel ligt om meer te verdienen aan de gamingtak, schrijft een krant.
In 2022 leverden de inkomsten uit reclames bijna vier miljard euro op.
Met de abonnementen wil X (voorheen Twitter) waarschijnlijk de tegenvallende advertentie-inkomsten compenseren.
X (voorheen Twitter) laat merken nu ook meedelen in de advertentie-inkomsten die bij hun berichten horen. Met een addertje onder het gras.
Alleen gebruikers met miljoenen impressies komen in aanmerking voor het programma.
De advertenties daalden in prijs, maar door de sterke verkooptoename steeg de omzet gestaag door.