Gepersonaliseerde reclames zijn in strijd met de Europese privacyregels, zegt de Europese privacywaakhond. Einde (hyper)gerichte reclame?
Het techbedrijf heeft een goed kwartaal gehad, zo meldt ceo Mark Zuckerberg.
De socialmediagigant ontwikkelt AI-chatbots die erg lijken op bestaande beroemdheden.
De tools zijn bedoeld om de productiviteit van de adverteerder te verhogen en de personalisatie en prestaties te verbeteren.
Wie ook Instagram reclamevrij wil gebruiken, moet volgens de geruchten nog zes euro per maand extra betalen.
Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
De bestaande versies van Facebook en Instagram die reclames bevatten, blijven volgens de geruchten ook beschikbaar in de EU.
Mogelijk gaan privacytoezichthouders uit andere Europese landen ook boetes uitdelen.
Er zijn nog wat onduidelijkheden rondom Meta's intentie om Europese gebruikers om expliciete gepersonaliseerde reclametoestemming te vragen.