Het wordt hoog tijd dat het concept taakvolwassenheid wordt omarmd door marketingstrategen. Het zou veel merken helpen wanneer ze bij hun strategische beslissingen de taakvolwassenheid van hun marketing organisatie in beschouwing nemen.
Vooraan in de ontwikkeling door gamification De volgende stap in de evolutie van marketing. Dit artikel is geschreven door mijn collega Ties Morskate.
Voor veel bedrijven levert het outsourcen van marketing activiteiten veel op, in termen van merkwaarde en kosten.
Onderscheid voor recruiters nauwelijks nog te maken.
Op de corporate website van geneesmiddelenfabrikant GlaxoSmithKline (GSK) staan de waarden van de onderneming vermeld. Onder het hoofdstuk ‘Careers’ staat in de paragraaf ‘Culture & Values’, dat GSK van al haar medewerkers verwacht dat die vier waarden omarmen: respect voor mensen, patiënt focus, transparantie en integriteit.
Het enorme aanbod van informatie vraagt om andere vaardigheden van mensen en organisaties. Content marketing en branded content zijn de jongste buzzwoorden in de strijd om aandacht van doelgroepen. Belangrijk aandachtspunt voor content marketeers is om vooral ook oog te houden voor de vorm. Gelukkig kan technologie hier steeds meer bij helpen.
Concretisering van het gewenste gedrag van medewerkers maakt een merk sterker.
Marketing begint op de werkvloer. Een eerlijke cultuur van persoonlijke betrokkenheid is de belangrijkste randvoorwaarde voor een sterk merk.
Bedrijven beschouwen medewerkers als hun belangrijkste kapitaal en creativiteit als de grootste schaarste. Maar handelen bestuurders daar ook naar? Pleidooi voor een fusie tussen de afdelingen HRM en communicatie – met eindverantwoordelijkheid in de Raad van Bestuur.
Marketing vereist een andere oriëntatie op sturingsinformatie, want sturen op traditionele informatie - marktaandeel, marges - is niet voldoende. Tijd voor een nieuw ‘management dashboard’ en sturing op energie.
‘Man, 39, zoekt vriendin om lief en leed mee te delen. Ik ben sportief en houd van lekker eten met een goed glas wijn en een fijn gesprek. Ik heb eigenzinnige humor en maak graag lange wandelingen.’