Premium

Philips en Rijksmuseum maken sapjes van fruit uit kunstwerken

Kunst moet museumbezoekers inspireren om gezond te eten.

Het Rijksmuseum en technologiefabrikant Philips willen mensen aansporen om gezond te eten en beginnen daarom de campagne 'Dutch Masterjuices' (Nederlandse meestersapjes) (bureau: Ogilvy). In het museum proeven bezoekers het fruit uit beroemde schilderijen in een sapje.

Philips richt zich op zorgtechnologie en wil met deze campagne laten zien dat het bedrijf zich bezighoudt met gezondheid. Philips sponsort een tentoonstelling van stillevens van Jan van Huysem (1728), Anthony Oberman (1830) en Floris Claesz van Dijck (1615) in het Rijksmuseum. In een online video zie je dat er iets geks is met de kunstwerken: het fruit en groenten zijn eruit gestolen.

Magisch

Er is nog een appel achtergebleven in het meesterwerk van Jan van Huysum. Bezoekers zien hoe een bewaker op een magische manier dit stuk fruit uit het stilleven steelt en er een gezond sapje van maakt. Natuurlijk in een Philips-blender.

Naast een film om het bewustzijn van het belang van groente en fruit te vergroten zijn er ook video's die je stap-voor-stap laten zien hoe je zelf ‘Dutch Masterjuices’ kunt maken.

Gezondheid en stillevens in de schijnwerpers

Egbert van Acht, Chief Business Leader van de Personal Health-activiteiten bij Philips: 'Bij Philips ontwikkelen we innovaties die de gezondheid verbeteren. Kunst verrijkt mensenlevens en als partner van het Rijksmuseum is Philips verheugd om samen te werken aan deze campagne. Met ‘Dutch Masterjuices’ willen we laten zien dat goed eten een essentieel onderdeel is van een gezonde levensstijl.'

Rijkmuseum-directeur Taco Dibbits is vooral blij dat de stillevens extra aandacht krijgen: 'Naar mijn mening hebben onze bezoekers onvoldoende oog voor stillevens, terwijl het schitterende schilderijen zijn als je ze goed bekijkt. We zijn erg blij met de samenwerking tussen het Rijksmuseum en Philips.'

Credits

Klant: Royal Philips Brand Sponsorship, Nathalie Lam, Sandra van Espen
Bureau: Ogilvy Amsterdam, Ogilvy London, Ogilvy Singapore
Productie: CAM DAVID
Productiemaatschappij: We Film (campagnefilm), Dare Creative (receptenfilms)
Regisseur: Joeri Holsheimer

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie