Sponsoring NS onder vuur

De VVD-fractie in de Tweede Kamer en de vakbond FNV willen dat staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) de sponsordeal tussen de NS en NOC*NSF blokkeert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beide vinden het volgens De Telegraaf ‘onbestaanbaar’ dat het noodlijdende spoorbedrijf in vier jaar bijna vijf miljoen euro in de sportkoepel steekt. ‘Aan die sponsoring betalen we allemaal mee via de prijsverhoging van de treinkaartjes’, fulmineert VVD-Kamerlid Jelle Veenendaal. ‘Deze besteding van 1,2 miljoen euro per jaar staat in schril contrast met de ontslagen onder NS-personeel en de plannen om onrendabele lijnen weg te snijden’, zegt een FNV-bestuurder. ‘Als elk dubbeltje twee keer wordt omgedraaid, dan moet de sponsorafdeling dat ook doen.’

Veenendaal denkt niet dat sponsoring van een sportkoepel de NS meer klanten zal opleveren. ‘Het bedrijf moet eerst zijn zaakjes op orde brengen. Het kan beter NOC*NSF laten betalen voor advertenties op de trein.’

De NS zegt in een reactie dat treinen rijden topsport is en dat het bedrijf zich daarom graag associeert met NOC*NSF.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie