Nederland 1 wederom marktleider

Nederland 1 behaalde in week 46 een marktaandeel van 21,5 procent (tijdvak 18.00-24.00 uur/6+). Daarmee was de zender weer marktleider.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RTL 4 was de tweede zender met 14,9 procent en SBS 6 volgde met 14,1 procent. De drie zenders van de publieke omroep hadden samen een aandeel van 35,7 procent. RTL Nederland behaalde 29,6 procent en SBS Broadcasting 23,3 procent.

Het NOS Journaal van zondag was met 2.957.000 kijkers het best scorende programma van week 46. Studio Sport Eredivisie van zondagavond volgde met 2.940.000 kijkers. Daarmee doet het eredivisievoetbal op de publieke zenders het voorlopig beduidend beter dan op de commerciële kanalen. De derde plaats was voor Domino Day (SBS6) met 2.702.000 kijkers.

Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie