
Bauer Media Outdoor heeft zijn bestaande netwerk op scholen opnieuw gepositioneerd als het NextGen netwerk. Dit netwerk is te vinden op meer dan 300 onderwijslocaties door het hele land, op vo-, mbo-, hbo- en wo-instellingen. Met meer dan 235 digitale schermen en 1.450 analoge panelen richt het zich specifiek op jongeren, op een plek waar ze fysiek aanwezig zijn.
De eerste campagne in deze vernieuwde opzet werd uitgevoerd in samenwerking met Bol. Deze case laat het volledige potentieel van het netwerk zien: full motion DOOH, realtime content-aanpassingen, interactieve elementen én integratie met analoge media. De campagne sloot volledig aan op de belevingswereld van jongeren. Bestaande TikTok-content van Bol werd slim doorvertaald naar de schermen, wat zorgde voor een consistente merkervaring en herkenning bij jongeren.
Een ander opvallend element in de campagne was de interactie met de doelgroep: op de schermen konden leerlingen door middel van touch dagelijks stemmen op grappige dilemma’s in Bol-stijl (“Altijd op een stokpaard naar school of je rekenmachine kreunt alle antwoorden hard uit?”). De stellingen wisselden per dag, waarbij de winnende optie telkens werd meegenomen naar een nieuwe ronde. De speelse opzet zorgde niet alleen voor hoge betrokkenheid, maar stimuleerde ook dat leerlingen dagelijks opnieuw deelnamen. Precies wat je wilt bij een jonge doelgroep.
Volgens Bauer Media Outdoor laat deze case zien dat het netwerk meer is dan alleen een DOOH-kanaal. “We positioneren het nadrukkelijk als een interactief platform, waarin technologie en context samenkomen,” aldus Wierish Debipersad, Commercial Director. “Met realtime aanpasbaarheid, koppelingen met schoolinformatie en het feit dat telefoongebruik op veel scholen is beperkt, ontstaat een situatie waarin er écht aandacht is voor het scherm. Het stoort jongeren niet, omdat het onderdeel is van hun omgeving op school.”
De campagne werd geëvalueerd door onderzoeksbureau Kinesso. De resultaten tonen aan dat de outdoor assets significant meer werden gezien dan de content op social media. Benieuwd hoe de campagne tot stand kwam en wat het opleverde? Bekijk hieronder de casevideo.
Het vernieuwde Next Gen Netwerk is per direct beschikbaar voor inzet door merken en mediabureaus. Naast directe inkoop is het netwerk ook programmatic beschikbaar, en kunnen campagnes worden aangepast op basis van tijd, locatie, weersomstandigheden of andere databronnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee