Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Academy
  • CMO Suite
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief

Secundaire navigatie

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee

Hoofdnavigatie

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Academy
  • CMO Suite
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief

Secundaire navigatie

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee
Al lid?
Log hier in
Word abonnee
Topics
  1. Bureaus
  2. Campagnes
  3. Carriere
  4. Commerce
  5. Contentmarketing
  6. Craft
  7. Customer experience
  8. Data & insights
  9. Design
  10. Digital transformation & tech
  11. Diversiteit
  12. Effectiviteit
  13. Gedragsverandering
  14. Influencer marketing
  15. Interne communicatie
  16. Media
  17. Merkstrategie
  18. PR
  19. Privacy
  20. Programmatic
  21. Purpose Marketing
  22. Reputatiemanagement
  23. Targeting & segmentatie
  • Blog / 4 November 2016 - 12:56

    Hoe los je het kip-ei-vraagstuk op? Met een experiment

    Marketeers draaien bij onderzoek oorzaak en gevolg nog wel eens om. Hoe voorkom je deze veelgemaakte denkfout?

  • Blog / 13 October 2016 - 15:04

    Zou u deze komkommer aanbevelen?

    Over hoe je niet en vooral wel serieus om kunt gaan met terugkoppeling van je klanten.

  • Blog / 26 August 2016 - 9:50

    Rechter of ontdekkingsreiziger: over de rol van de marktonderzoeker

    Wil je meedenken over de toekomst van marktonderzoek, of mee bepalen?

  • Blog / 27 July 2016 - 15:13

    Zo maak je een goede briefing voor marktonderzoek

    9 onderdelen voor dé perfecte briefing.

  • Blog / 8 June 2016 - 6:32

    Marktonderzoeker blijf bij je leest (en wees daar trots op!)

    En laat de besluitvorming aan anderen over.

  • Blog / 1 June 2016 - 6:31

    Die ene vraag die elke marktonderzoeker zou moeten stellen

    Waarvoor worden de uitkomsten eigenlijk gebruikt?

  • Blog / 25 May 2016 - 13:46

    Onderzoekers moeten zich gedragen als architect, niet als aannemer

    Verwachtingen van opdrachtgevers liggen stuk hoger dan vroeger

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 14 November 2014 - 9:08

    78% Nederlanders ergert zich aan onzinnige onderzoeksresultaten

    Het grote aantal onderzoeksuitkomsten dat gepubliceerd wordt in diverse media vormt een steeds grotere ergernis voor de Nederlander. Dit bleek uit het vandaag gepubliceerde onderzoek door het Nederlands Instituut van Marktonderzoek & Media.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 3 September 2014 - 13:00

    Vermijd de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek

    Uiteraard is het belangrijk om te weten hoe tevreden je klanten zijn over je product of dienst en waarover ze eventueel minder tevreden zijn. Hoe kun je anders je dienstverlening verbeteren, vanuit het oogpunt van de klant? Er zijn redenen genoeg om een oor te luisteren te leggen bij je klanten, maar het is zinvol om ook even stil te staan bij redenen om dit niet te doen. Het punt dat ik hier wil maken, is niet dat klanttevredenheidsonderzoek in veel gevallen achterwege zou moeten blijven.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 25 August 2014 - 10:07

    Waarom levert marktonderzoek zo weinig op? 4 redenen (en één oplossing)

    Iemand stelde me laatst de vraag waarom marktonderzoek vaak zo weinig oplevert. Een intrigerende vraag. Want, als het zo weinig oplevert, waarom wordt er dan toch nog zoveel onderzoek gedaan? Intrigerend ook omdat het precies de kern is van ons boek ‘Wat is de vraag?’, maar dan omgekeerd. Dat gaat over hoe je onderzoek kunt doen dat wel bruikbare resultaten oplevert.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 3 April 2014 - 9:11

    ING wil gouden eieren, maar negeert haar kippen

    Consumenten en consumentenorganisaties stonden op hun achterste poten. Zelfs vanuit de tweede kamer werd geroepen om een ‘fatsoenlijke bank’. ING zou op grove wijze de privacy van haar klanten gaan schenden. De communicatie was incompleet en de timing ongelukkig. Maar het idee was niet zo raar.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 5 December 2013 - 11:05

    Klant tevredenheids onderzoek: moeilijker dan het lijkt (deel 2)

    Klanttevredenheidsonderzoek lijkt op het eerste gezicht vrij eenvoudig.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Purpose Marketing / 28 November 2013 - 17:20

    Onderzoek klant tevredenheid: moeilijker dan het lijkt (deel1)

    Klanttevredenheidsonderzoek lijkt op het eerste gezicht vrij eenvoudig. Bijna iedere organisatie doet het. Je kunt een eenvoudige vragenlijst mailen aan klanten, met een paar vragen over hoe tevreden men is met de producten of diensten, de antwoorden verzamelen en er grafieken van maken. Maar dan? De uitkomsten zijn vaak voorspelbaar.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 8 October 2013 - 16:51

    Big data: eerder hooiberg dan heilige graal

    Big data is een nieuwe tool om marketingvraagstukken te helpen beantwoorden. Het is niet de heilige graal die alle andere tools overbodig maakt. Naast het feit dat big data (op papier) geweldige kansen biedt, leert de ervaring dat het heel veel werk is, complex is en de resultaten soms ook gewoon teleurstellend zijn omdat het niet lukt om orde in de chaos te scheppen. De hooggespannen verwachtingen worden zelden waargemaakt.

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 10 September 2013 - 12:08

    Menselijk gedrag verklaard

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 7 August 2013 - 15:13

    Erop of eronder voor de marktonderzoeksbranche

    Een mooie lakmoesproef voor de toegevoegde waarde van ons vakgebied. Onderzoeksbureaus claimen het succes van reclamecampagnes en productintroducties voor hun klanten te kunnen voorspellen. Maar kunnen we als branche ook onze eigen toekomst voorspellen?

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 26 June 2013 - 7:11

    Vergeet ‘insights’, lever inzicht

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 3 April 2013 - 6:57

    Wat hebben een vos en een kat met Big Data te maken?

  • Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
    adformatie
    Blog / 20 February 2013 - 9:08

    Wie overbrugt de kloof tussen marktonderzoek en marketeer?

Meer Adformatie

  • Partners
  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Nieuwsbrief
  • Adformatie Academy
  • Volledige Magazine Archief

Service & Contact

  • Contact
  • Abonneren
  • Teamabonnementen
  • Adverteren
  • Veelgestelde Vragen
  • Privacy Statement
  • Cookie Statement
  • Algemene Voorwaarden
adformatie sijthoff media