Stel je voor: je bent commercieel eindverantwoordelijk. Je ziet om je heen dat MVO belangrijk is, want iedereen heeft het erover. Wekelijks verschijnen er onderzoekjes waaruit blijkt dat de klant veel waarde hecht aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven. Dus communiceer je met trots naar je klanten over al je investeringen in duurzaamheid en MVO.
Afgelopen week maakte Albert Heijn bekend een permanente communicatie-campagne te starten rond het thema duurzaamheid. Doel is volgens de woordvoerder om mensen te bewegen tot meer duurzame aankopen. En dan bij voorkeur in de vorm van het duurzame huismerk van Albert Heijn, Puur & Eerlijk. Het is natuurlijk super dat zo'n belangrijke speler zich actief inzet voor een betere wereld. Aan de uitvoering is wel nog veel te verbeteren.
Na enkele jaren pure MVO-marketing met alle bijbehorende marktonderzoeken, workshops, focus groups en strategiesessies is me een ding wel duidelijk: DE duurzame consument bestaat niet. En dat is goed nieuws.