Premium

Adnight: minder bureaus, meer reuring

Dit jaar staan er 40 bureaus op de 'line-up', waar het er vorig jaar 60 waren. Dat moet leiden tot meer reuring, aldus de organisatie.

Adnight vorig jaar.

Adnight maakt de lijst van deelnemende bureaus bekend. Het evenement, dat zijn oorsprong vindt in 2017 en bekendstaat als 'open keuken van de Amsterdamse creatieve industrie', staat dit jaar gepland op vrijdag 13 oktober. Traditiegetrouw is er een afterparty in Paradiso.

De line-up van bureaus is gevarieerd te noemen, met een hoop bekende, maar ook nieuwe namen. Denise Willigers, medeoprichter Adnight: 'We zoeken elk jaar naar een balans tussen de oudgedienden en de uitdagers. Fantastisch dat we steeds weer de steun krijgen van gevestigde bureaus als TBWA\Neboko, MediaMonks en Dentsu Creative, en dat we dit jaar bureaus na afwezigheid weer mogen verwelkomen, zoals MassiveMusic en Springbok.'

Nieuwe namen die zich hebben aangemeld zijn onder meer New Kith, Onze Size Studio en Mediaplus & Serviceplan. Bureaugroep Ace zet zichzelf dit jaar op de kaart vanuit zijn 'gloednieuwe hub' in de Houthavens. 

Meer reuring

De organisatie heeft dit jaar bewust gekozen voor 'maar' veertig deelnemende bureaus, waar het er vorig jaar ruim zestig waren. Het evenement trok vorig jaar ruim 7.000 bezoekers. Willigers: 'We hopen dit jaar op meer bezoekers bij minder bureaus, wat moet leiden tot meer kwaliteit en reuring. In principe kunnen er geen bureaus meer bij, of ze moeten binnen een week een programma kunnen maken.'

De volledige lijst van deelnemende bureaus is als volgt: &.media group, A bigger circle, Accenture Song, Alfred, AnalogFolk, Boomerang, Club Ace, Code d’Azur, Dentsu Creative Amsterdam, DEPT, Design Bridge, GroupM, Indie, iO, Kantar, L’Agency, MassiveMusic, MediaMonks, New Kith, Ogilvy Social Lab, On a daily basis, One Size Studio Amsterdam, Postoffice, Publicis Groupe, Scoville, Skinn Branding Agency, Springbok, SteamTalmark, Storyboard, SuperHeroes, TBWA\Neboko, Team5PM, The Serviceplan Group, Uni_verse Studio, Unmuted, Vice, We Are Era, Wenneker, Wieden+Kennedy, Wunderman Thompson.

Ook het talentprogramma van Adnight, met als doel 'de drempel naar de reclameindustrie' te verlagen, krijgt een vervolg. Het programma wordt door de doelgroep zelf samengesteld tijdens een serie brainstormsessies in samenwerking met Phatcamp. Dit bureau draait jaarlijks meerdere maatschappelijke trajecten waarin jongeren tussen de zestien en dertig jaar gestimuleerd worden om zichzelf vrijwillig in te zetten voor een maatschappelijk doel. 

Adnight vindt als benoemd plaats op vrijdag 13 oktober. De bureaus zijn geopend van 18 tot 23 uur. De afterparty in Paradiso is van 23 tot 04 uur. Op adnight.nl zijn tickets en daarnaast diverse 'looproutes' te vinden. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie