Adverteerders en creators gaan elkaar vinden in Connected TV

ShowHeroes biedt met digitale video content toegevoegde waarde voor uitgevers, adverteerders en gebruikers.

Connected TV zal de komende jaren de mogelijkheden voor video verruimen.

ShowHeroes biedt wereldwijd diensten voor digitale video content, tech en reclame. Uitgevers kunnen gebruikmaken van een bibliotheek met ruim 150.000 aanpasbare video’s, een state of the art videoplatform en oplossingen voor ad sales. Adverteerders kunnen zich brandsafe positioneren in verschillende videoformats. Om het juiste publiek te bereiken wordt contextual targeting ingezet met behulp van AI-gedreven, semantische technologie.

Samen voor inhoud

‘Wereldwijd en ook in Nederland bieden wij zelf gecreëerde videocontent, eigen technologie en reclameoplossingen voor multiscreen gebruik', zegt Country Manager Netherlands Tim Samsom. ‘Sinds de oprichting in 2016 richten we ons op publishers die met inhoudelijke video’s de ervaring voor bezoekers willen verbeteren. In die video’s creëren we ruimte voor advertenties die aansluiten bij de videoboodschap en het publiek dat ermee wordt bereikt.

‘Deze diensten leveren we bovendien op een duurzame manier, volgens ons Better Media Framework (zie kader op deze pagina). ShowHeroes is dus geen speler die plat geld verdient aan advertenties, maar de samenwerking zoekt met adverteerders en publishers voor het creëren en tonen van relevante content.’

Bereik door relevantie

Relevantie van content is de basis voor alle services van ShowHeroes. Wie op zoek is naar een effectieve - en cookieloze  - oplossing voor targetting, vindt hier een alternatief. ‘Contextual targeting is deel van ons bedrijfs-DNA, zegt Erik Dubbeldeman, VP Global Direct Clients. ‘Het plaatsen van advertenties in de juiste video’s, het publiceren van video’s bij content die daarbij aansluit; dat gebeurt allemaal op basis van AI. Alle data over redactionele inhoud wordt geanalyseerd en gematcht. Door de jaren heen is de technologie die hiervoor wordt gebruikt steeds verder verbeterd. Daarmee creëren we als onafhankelijke partij een groot videobereik. In Nederland is het unieke bereik gemiddeld 70%.’

Intensieve relatie met uitgevers

Hoewel ShowHeroes aan beide kanten van de markt opereert, wordt vooral de samenwerking met publishers steeds intensiever. Dit wordt ingegeven door de noodzaak van toegevoegde waarde. Samsom: ‘Uitgevers zijn lang niet allemaal gewend om video’s te maken en te plaatsen. Ze richten zich vaak vooral op de kern van hun product met redactionele artikelen.

‘Daardoor lopen zij inkomsten mis en gaat bereik verloren. Wij gaan elke uitgever af om te laten zien wat het maken en plaatsen van contextueel relevante video werkelijk toevoegt. Zo hebben we in het verleden video advertising geïntroduceerd bij onder meer het FD, Hearst en NRC. Dat heeft geleid tot langere bezoeken en meer inkomsten uit advertenties. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld websites over babyproducten waar wij mee samenwerken. Door daar video’s te plaatsen over de eerste stappen van kinderen brengen ouders meer tijd door op die websites en zien ze meer merkboodschappen.’

Dubbeldeman: ‘Het gaat zowel om inhoudelijke als technische samenwerking. Wij stellen onze content en platformen ter beschikking en werken samen met uitgevers toe naar optimaal resultaat. Als er sprake is van een succesvolle case, delen we de resultaten daarvan met andere partijen. Meer kennis en inzicht in de industrie zien wij als noodzaak voor de komende jaren. Want als de markt niet weet welke mogelijkheden er zijn, lopen de grote techpartijen uiteindelijk weg met alle advertentiebudgetten.'

Toekomst in digitale kanalen

De afgelopen jaren is ShowHeroes stevig gegroeid, met 20 tot 30 procent per jaar. In ons land ziet Samsom diverse kansen voor de komende periode, met een verschuiving naar digitale media en vooral Connected TV als belangrijkste verandering in de markt. ‘Er zit onder andere groei in performance marketing en ook zijn er kansen met in-game video. We willen daarnaast wel echt vasthouden aan onze core door kansen te zien en te benutten op kanalen van klanten.

‘Maar vooral zien we dat Connected TV voor ons en andere marktspelers een belangrijke rol gaat spelen. Die markt is in Nederland nu nog wat beperkt en dat gaat de komende jaren veranderen. De wijze waarop wij technologieën inzetten voor het gebruik van online video, kan worden doorvertaald naar Connected TV. Met AI kan door de data van programma’s worden gescrold, waarna relevante videocontent kan worden getoond aan de kijker. Dat betekent ook dat we nieuwe partnerships zoeken bij uitgevers van kanalen, en met hen nieuwe advertentiemodellen creëren.’

Dubbeldeman: ‘We zien dat er bij adverteerders veel vraag is naar ruimte op het grote scherm via Connected TV. Daar kun je de komende jaren impact maken. Maar wij kijken ook naar de creatieve kant. Bijvoorbeeld naar de content creators op YouTube en TikTok, die nu afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten via die kanalen. Met hen willen we in gesprek en kijken of we samen tot een verdienmodel kunnen komen voor connected devices. Dergelijk alternatieven voor bestaande modellen op de grote online platformen wordt een belangrijk aandachtspunt. Niet alleen voor ons, maar ook voor veel andere partijen die videocontent inzetten voor hun business .’

Showheroes

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →