Hoe technologie en data invloed hebben op de reclamewereld

Veel bureaus zetten vandaag de dag stevig in op data.

In 2018 speelt data een belangrijke rol. Dat is ook te zien aan de functies die we tegenwoordig voorbij zien komen: Data Scientist, Chief Data Officer, Data Engineer en ga zo maar door. Over het hoe en wat gaat Susanne van Nierop, hoofdredacteur bij Adformatie, in gesprek met Marion Koopman voor 7Ditches. Koopman is tegenwoordig ceo van Greenhouse Group en voorzitter van de VEA.

Ze vertelt dat iedereen zoekende is en de ontwikkelingen in technologie en data ziet als de heilige graal. ‘Het is een instrument om een boodschap veel relevanter te maken, doordat je veel beter in beeld krijgt wat profielen willen zien. Maar laten we onszelf niet gek maken door deze ontwikkelingen. Het gaat uiteindelijk om de échte boodschap, het creatieve idee, of een geweldige post.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie