Premium

Hotel L'Amour trekt na Hema nu ook Riedel aan

Beide bedrijven werkten hiervoor samen met DDB Unlimited.

Het marketingteam van Riedel is 'ingecheckt' bij Hotel L'Amour

Riedel is met de merken Appelsientje, Dubbelfris, Taksi, Extran, Coolbest, Van de boom, Healthy People en Maaza klant geworden van Hotel L'Amour, het nieuwe bureau van Aad Kuijper, Peter van Rij, Martijn van Marle en Valérie Dekeuwer.

Riedel zat met de genoemde merken hiervoor in het portfolio van DDB Unlimited, het bureau waar het creatieve trio Kuijper, Van Rij en Van Marle eerder werkzaam waren. Na het nieuws van de fusie tussen DDB Unlimited en 180 Amsterdam is Riedel zich gaan oriënteren en kwam het bij Hotel L’Amour uit. Met de oprichting in december heeft Hotel L’Amour, dat is gevestigd in Amsterdam-Noord, ook Hema als klant 'meegenomen'.

Riedel heeft voor Hotel L'Amour gekozen door 'de opvallende en populaire reclame' van het bureau, zegt ceo Bas Boswinkel. 'We zijn zelf namelijk ook liefhebber van reclame. Met het team van Hotel L'Amour gaan we nu de smaakpapillen van Nederland verder prikkelen.'

Válerie Dekeuwer (ex-TBWA): 'Fantastisch dat we na Hema nu ook Riedel aan ons portfolio mogen toevoegen. Daar hebben we vorige week, na een rondleiding in de fabriek in Ede, een glaasje Bubbelfris-champagne op gedronken.'

Hema en Riedel

Hotel L'Amour is inmiddels met meerdere merken in gesprek, maar treedt voorlopig met Hema en Riedel naar buiten. Het eerste werk voor Hema (met 'Frans van finance') moet eind maart het daglicht zien. Voor de merken van Riedel komen ook 'dit jaar nog' campagnes uit.

Het nieuws van de oprichting van Hotel L'Amour eind vorig jaar ging niet onopgemerkt voorbij. Het bureau wordt bestierd door vier zwaargewichten uit het reclamevak, als benoemd afkomstig van DDB Unlimited en TBWA\Neboko. Dick van der Lecq, ceo van DDB Unlimited, dat is gefuseerd met 180 Amsterdam, zag zijn topcreatieven maar ook grote klant Hema vertrekken, maar noemde dat 'niet onlogisch' in een interview met Adformatie.

Liefde voor reclame

Met het nieuwe Hotel L'Amour breken de oprichters een duidelijke lans voor 'liefde voor reclame'. Volgens Aad Kuijper is de kunst van het verleiden binnen het reclamevak onder druk komen te staan. 'Merken gingen zich gedragen als stalkers. Gelukkig zien we een kentering in de markt en willen marketeers weer investeren in langlopende, opvallende campagnes.' Kuijper richtte eerder het reclamebureau Alfred op, dat als positionering 'Alfred houdt van reclame' heeft. In een recente column op dit vakmedium vroeg Kuijper zich hardop af waar de reclamemakers met hart voor het vak zijn gebleven.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie