DDB-trio begint nieuw bureau Hotel L’Amour, Hema eerste klant

Aad Kuijper, Martijn van Marle, Peter van Rij beginnen samen met Valerie Dekeuwer Hotel L’Amour. DDB-klant Hema gaat mee.

Aad Kuijper, Valerie Dekeuwer, Martijn van Marle en Peter van Rij beginnen het nieuwe bureau Hotel L’Amour. De drie mannen zijn afkomstig van DDB Unlimited dat recent vrij onverwacht samenging met 180 Amsterdam. Kuijper werkte sinds 2,5 jaar bij het bureau en Van Marle en Van Rij bijna twee jaar.

Valérie Dekeuwer wordt managing director. Ze komt van TBWA/Neboko waar ze als business director werkte voor diverse grote klanten. Van Rij en Van Marle werkten eerder met haar samen.

Hema, dat ruim een jaar geleden koos voor DDB als bureau, is de eerste klant van Hotel L'Amour. CCO bas Verheijen van Hema zegt erover: 'De campagne die Peter en Martijn voor ons hebben gemaakt bij DDB Unlimited werkt heel goed voor HEMA, dus we zijn blij dat we die nu kunnen voortzetten bij hun nieuwe bureau.'

Kentering

Hotel L'Amour richt zich naar eigen zeggen op merken die geliefd willen worden, 'en waar de liefde voor reclame centraal staat.' Volgens Kuijper is de kunst van het verleiden binnen het reclamevak onder druk komen te staan. 'Merken gingen zich gedragen als stalkers. Gelukkig zien we een kentering in de markt en willen marketeers weer investeren in langlopende, opvallende campagnes.' Kuijper richtte eerder het reclamebureau Alfred op, dat als positionering 'Alfred houdt van reclame' heeft.

Het viertal is verantwoordelijk voor veel bekende en prijswinnende campagnes in de afgelopen jaren, zoals voor Calvé, ABN AMRO, Unox, De Landmacht, Melkunie, Jumbo, Kruidvat, Heineken, Campina en Albert Heijn.

Lees ook: 
Peter van Rij en Martijn van Marle ruilen Accenture Interactive in voor DDB Unlimited
‘We zijn klaar voor het pitchseizoen’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie