Ralph Wisbrun na 25 jaar weg bij J. Walter Thompson, dat ook naam wijzigt

Anita Lotten volgt Wisbrun op en wordt de nieuwe managing director van Wunderman Thompson Amsterdam, zoals het vanaf nu heet.

Ralph Wisbrun, links, wordt opgevolgd door Anita Lotten, rechts

J. Walter Thompson Amsterdam verandert haar naam in Wunderman Thompson Amsterdam en vormt zich om tot een nieuw bureau dat technologie, data, strategie en creativiteit combineert. Het wil daarmee inspelen op de huidige vraag van klanten.

Ralph Wisbrun, de huidige ceo en founding partner, stapt na 25 jaar uit de dagelijkse operatie. Hij wordt senior-advisor van zowel het nieuwe Wunderman Thompson Amsterdam als van WPP Nederland. 

Anita Lotten, nu nog cfo en managing partner van JWT Amsterdam, krijgt de leiding over het nieuwe bureau.

Advertentie
advertisement

Coalitie

Wunderman Thompson Amsterdam werkt in een coalitie met Wunderman Thompson Commerce en Emark. De bureaus werken al gemeenschappelijk voor een aantal klanten (VodafoneZiggo, Randstad, PLUS), dit wordt verder uitgebreid.

Wunderman Thompson Commerce is gespecialiseerd in data en technologie voor e-commerce, Emark in data-gestuurde campagnes en de zogenoemde gepersonaliseerde klant-interacties.  

Ook Wunderman Thompson België sluit zich aan bij deze coalitie. Dit werkt al geruime tijd samen met Amsterdam, onder meer voor Randstad, Nationale Nederlanden, Liberty Global en Mazda. Wunderman Thompson België is specialist in het ontwikkelen van strategieën voor customer experience.

Consumentenervaring centraal

Volgens de nieuwe managing director Anita Lotten is de samenwerking met de andere Wunderman Thompson-bureaus een volgende stap om klanten beter te kunnen helpen. Lotten. ‘Niet alleen op het vlak van merkcommunicatie, wat we al doen, maar ook door diepe kennis op het vlak van technologie en data toe te voegen.’

Centraal in de nieuwe aanpak staat de consumentenervaring, stelt Lotten. Daarvoor wordt de collision-methode gebruikt, een intensieve samenwerking tussen klant en diverse experts. Lotten: ‘Onze missie om ambitieuze merken te helpen groeien, kan alleen wanneer je het lef hebt om zo nu en dan anders en fundamenteler te kijken naar de bestaande business.’

Eind aan tijdperk Wisbrun

Met de koerswijziging komt er een nieuwe rol voor een van de oprichters Ralph Wisbrun. Hij gaat werken  als senior-advisor voor zowel Wunderman Thompson Amsterdam als WPP Nederland. 

Wisbrun werkt al jaren samen met zijn opvolger Anita Lotten en blijft dat doen, zij het in een andere rol. ‘Ik ben erg blij met de keuze voor Anita, zij was achter de schermen al jaren belangrijk.’

Wisbrun begon zijn carrière in 1985 bij PPGH/JWT, werd daar in 1994 CEO en startte met Wim Ubachs in 1997 UbachsWisbrun. In 2007 ontstond het fusiebureau UbachsWisbrun/JWT dat in 2012 haar naam wijzigde in J. Walter Thompson Amsterdam.

Met zijn bureau maakte Wisbrun succesvolle campagnes waarmee veel nationale- en internationale prijzen gewonnen werden. Het sleepte vier keer de titel ‘Bureau van het Jaar’ (1996, 1997, 2000 en 2015) binnen.

Wisbrun was daarnaast 5 jaar voorzitter van de VEA, ontving de Coq d’Honneur en Grand Coq d’Honneur voor zijn bijdrage aan het vak.

Bas Korsten global creative chief

Creative partner Bas Korsten was eerder al benoemd tot Global Chief Creative Officer Wunderman Thompson en is inmiddels in Amsterdam opgevolgd door Michael Jansen.

Wunderman Thompson telt wereldwijd 17.000 fte’s en is daarmee het grootste bureau-netwerk van WPP, dat in Nederland is gevestigd op de WPP Campus aan de Amsteldijk in Amsterdam. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie