Mediaplus/Mediaxplain komt met Green GRP voor klimaatneutrale mediacampagnes

De tool voor wordt beschikbaar voor de hele markt.

Mediaplus/Mediaxplain en ClimatePartner introduceren de Green GRP, een tool die de CO2-voetafdruk van een mediacampagne berekent en compenseert. Daarmee biedt het mediabureau adverteerders de mogelijkheid advertentiecampagnes te vergroenen.

Volgens Mediaplus/Mediaxplain ligt hier een enorm potentieel, aangezien de uitstoot veroorzaakt door de 4,5 miljard euro netto mediabestedingen aanzienlijk is. De tool wordt op greengrp.nl gratis aangeboden en is toegankelijk voor de hele markt.

Advertentie
advertisement

De tool werkt zo dat bij het plannen van een campagne Mediaplus/Mediaxplain adverteerders de mogelijkheid wordt geboden om de CO2-uitstoot die voortkomt uit de campagne te berekenen en compenseren via gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten.

Uit onderzoek -  Bron: DPG Media, mei 2021. n=500 (18-80 jr) - is gebleken dat twee derde van de Nederlanders* zich zorgen maakt over het klimaat en 72 procent vindt het belangrijk om opwarming van de aarde te voorkomen. Deze zorgen uiten zich ook in het gedrag van de consument. Zo heeft de consument een positiever beeld van merken die zich richten op duurzaamheid. De helft kiest eerder voor een merk dat bewust omgaat met duurzaamheid.

'Met Green GRP kunnen adverteerders een bijdrage leveren aan de wereldwijde klimaatbescherming en ondersteunen zij geverifieerde klimaatbeschermingsprojecten', zegt Robert Viertelhauzen, managing director bij ClimatePartner. 'Ook bevorderen zij het bereiken van de Global Sustainable Development Goals (SDG's), bijvoorbeeld het bestrijden van armoede of het verbeteren van de leefomstandigheden in opkomende economieën en ontwikkelingslanden. In het bijzonder voor bedrijven waar klimaatbescherming in de basis al dicht bij hun hart ligt, is het initiatief van Mediaplus/Mediaxplain een logisch verlengstuk van hun verduurzamingstreven.'

Sander Bots, managing director bij Mediaplus/Mediaxplain: 'Als mediabureau willen we natuurlijk in de eerste plaats het meeste effect uit het mediabudget van onze adverteerders halen, maar vinden ook dat elke branche zijn bijdrage moet leveren aan misschien wel de grootste uitdaging van de huidige tijd, klimaatbescherming.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie