Overslaan en naar de inhoud gaan

Livecommunicatie als motor voor employer branding

Zo verdrievoudigde Social Deal het aantal sollicitaties.
Partner
IDEA – Leading Agencies in Live

IDEA verenigt meer dan 60 Nederlandse topbureaus in events, merkactivaties en experiential marketing. Al onze leden hebben het IDEA-keurmerk en zijn onafhankelijk getest op strategie, creativiteit, financiële gezondheid en good governance. In de complexe markt van livecommunicatie biedt het IDEA-keurmerk houvast bij pitches en aanbestedingen. 1 op de 6 top 500-bedrijven werkt exclusief met een IDEA Certified Leading Agency.

camping sonnedeal
© foto credits: Nico Alsemgeest

Om de bedrijfsmissie te verankeren in de interne cultuur, lanceerde Social Deal een langlopend experience-concept met koffiedates, coaching, sportcompetities en vette feesten. Het resultaat? Meer trots, een boost in recruitment en een sterker employer brand.

In 2010 richtten Bart Oosterholt en Rens van den Berg Social Deal op om onvergetelijke ervaringen aan te bieden tegen een aantrekkelijke prijs. Vijftien jaar later staat er een internationale organisatie met driehonderd medewerkers en meer dan 60 miljoen verkochte deals op de teller. Achter die groei schuilt een fundamenteel besef: zonder betrokken medewerkers bestaat succes niet. ‘Je moet intern waarmaken wat je extern belooft’, zegt Oosterholt. ‘Als wij klanten onvergetelijke momenten bieden, moeten onze medewerkers diezelfde energie, creativiteit en warmte binnen het bedrijf ervaren. Alleen dan kunnen zij echt ambassadeurs van ons verhaal zijn.’

Iedereen deed mee en voelde zich betrokken

Bart Oosterholt -CEO Social Deal

Employer engagement on steroids
Om de externe merkbelofte van making memories that last a lifetime in de bedrijfscultuur te verankeren, ontwikkelde IDEA-bureau THG Creative Agency het baanbrekende The Dealmakers Playbook. Gedurende een jaar creëerde THG via live-experiences en digitale communicatiemiddelen een omgeving waarin medewerkers konden groeien, verbinden en plezier beleven. Van koffiedates, workshops en coaching tot wijnproeverijen, sportcompetities en live kwartaalupdates. ‘Employer engagement on steroids’, aldus Oosterholt.

social deal employer branding

Verdrievoudiging sollicitaties
‘Momenten vieren is belangrijk in onze bedrijfscultuur’, vervolgt hij. ‘Dus we wilden onze mensen bijzondere ervaringen bieden én een paar epische feestjes.’ Het hoogtepunt was een vierdaagse SAIL-reis naar Kroatië voor de medewerkers. Door de massale socialmedia-shares van voor, tijdens en na die reis groeide de aantrekkingskracht van Social Deal enorm. ‘Het zorgde voor een verdrievoudiging van het aantal sollicitaties in drie maanden’, zegt Oosterholt. Met een mediabereik ter waarde van € 125.000 had The Dealmakers Playbook een positieve impact op het werkgeversmerk. Zo steeg de gemiddelde diensttijd van medewerkers van 24 naar 33 maanden, wat de onboardingkosten van nieuwe medewerkers aanzienlijk verlaagde.

employer branding social deal

Belichaming missie
Naast het aantrekken van nieuw talent veranderde The Dealmakers Playbook de bedrijfscultuur van Social Deal. Oosterholt: ‘Door de diversiteit aan ontwikkeltrajecten, creatieve teamopdrachten en toffe feesten maakte iedere medewerker een reis die aansloot bij de eigen ambities, talenten en energie. Iedereen deed mee en voelde zich betrokken. The Dealmakers Playbook werd de belichaming van onze missie. Door het succes van de campagne hebben we besloten het Playbook voor onbepaalde tijd te verlengen en het een blijvend onderdeel van onze bedrijfscultuur te maken.’

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
IDEA – Leading Agencies in Live

IDEA verenigt meer dan 60 Nederlandse topbureaus in events, merkactivaties en experiential marketing. Al onze leden hebben het IDEA-keurmerk en zijn onafhankelijk getest op strategie, creativiteit, financiële gezondheid en good governance. In de complexe markt van livecommunicatie biedt het IDEA-keurmerk houvast bij pitches en aanbestedingen. 1 op de 6 top 500-bedrijven werkt exclusief met een IDEA Certified Leading Agency.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in