Menzis kiest na pitch voor Roorda, neemt afscheid van DDB Unlimited

Reclamebureau gaat voor merken Menzis en SamenGezond aan de slag.

Beeld van de eerste campagne van Roorda voor Menzis, de relaunch van SamenGezond

Na een pitch heeft Menzis de zijn marketingcommunicatie ondergebracht bij Roorda Reclamebureau. De zorgverzekeraar neemt daarmee na 5,5 jaar afscheid van DDB & Tribal dat inmiddels is gefuseerd tot DDB Unlimited. Menzis maakt niet bekend welke andere bureaus aan de pitch hebben meegedaan.

Roorda werkt voor twee merken, Menzis zelf en het online gezondheidsprogramma SamenGezond. Dit wordt zelfstandig in de markt gepositioneerd en komt los te staan van de verzekeraar; ook niet-klanten kunnen van het programma gebruik maken.

Relaunch SamenGezond

Het eerste werk van Roorda richt op de relaunch van SamenGezond en de campagne om dit programma meer bekendheid te geven. Deze start volgende week op TV, outdoor, online en radio. Het bureau werkt daarnaast aan het vervolg van de ‘Mens wat ben je mooi campagne’ waarvan het resultaat voor het einde van het jaar zichtbaar zal zijn.

Joeri Jansen, creatief-directeur van Roorda, zegt trots te zijn te mogen werken voor de zorgverzekeraar. ‘Menzis is een schitterend merk met een roemrijke reclamehistorie.’

Bovendien hebben bureau en klant een raakvlak: ‘Gedragsverandering speelt een grote rol in ons werk en ook in de ambitie van Menzis. Samen gaan we er alles aan doen om een gezonde leefstijl te stimuleren.’

 

Afscheid Univé

Roorda had overigens ook verzekeraar Univé als klant, maar dat doet volgens de creatief-directeur Jansen ‘vrijwel niets meer aan merkcommunicatie’ en heeft de laatste twee jaar geen gebruik gemaakt van Roorda’s diensten. Jansen: ‘Toen Menzis aanklopte hebben we in goed overleg afscheid genomen van elkaar.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie