TDE geeft met rebranding gezicht aan ontwikkeling bureau

Het Eindhovense TDE, specialist in digitale sportmarketing, presenteert een aangescherpte positionering en visuele identiteit.

Header TDE
Header TDE

In 2016 wordt TDE opgericht, een digitaal bureau in de sport. Een samenvoeging van twee teams van enerzijds social media- en digitale sportmarketeers en anderzijds een team van front- en back-end developers. Het is een tijdperk waarin social media nog steeds relatief nieuw is en ook de sportwereld digitaal volwassen wordt door groeiend online tijdverdrijf. TDE en haar klanten groeien mee op die ontwikkeling.

Ziggosport.nl gemaakt door TDE
Ziggosport.nl

Met platformen als ziggosport.nl, hardlopen.nl en racingnews365.nl wordt er veel expertise opgebouwd over de opbouw, het beheer en de hosting inrichting van grote contentplatformen. Ook andere partijen in de sport kloppen vaker aan; Johan Cruijff ArenA, Cruyff Foundation, Judobond en later Eredivisie en CM.com Circuit Zandvoort. PSV en KNVB worden van een mobiele app voorzien. TDE is een volwaardig webbureau dat  technisch zware trajecten kan dragen. 

Campagnebeeld voor Own History
Campagne voor Team Jumbo-Visma & Catawiki: Own History

Parallel aan deze ontwikkeling loopt die van social media en door technologie gedreven campagnes. Vaker worden inzichten vanuit social en digitale campagnes leidend in nieuwe campagnes of projecten. Een designteam wordt opgezet voor motion design en webdesign, om voortdurend grip te hebben op de visuele uitstraling. Dit leidt tot een herkenbare signatuur voor TDE-producties, waarin concepten of ideeën gaan vliegen aan de hand van een geraffineerde distributiestrategie. Een combinatie van de onmiskenbare power van sport, de bijna onbeperkte digitale mogelijkheden en toegepaste creativiteit.

Van het oude naar het nieuwe TDE-logo
Logotransitie TDE

Al deze ontwikkelingen komen samen in de rebranding die het bureau nu heeft ondergaan. Een bureau waarin wordt gewerkt met een creatief hart dat vanuit vier verschillende perspectieven de klantvragen aanvliegt. Vanuit strategie en commercie, vanuit nieuwe technologie zoals Web3, vanuit art direction én vanuit concepting en copywriting. Dat alles binnen de kaders van het krachtige marketingplatform sport en digitale oplossingen.

Brand Movie TDE

Nu, 2022, kijkt TDE uit naar prijsuitreikingen met twee SAN Accent-nominaties en nominaties voor de SponsorRingen op zak. Maar ook naar de lancering van het nieuwe platform van CM.com Circuit Zandvoort. De technologische activaties van Nationale-Nederlanden rondom de NN Rotterdam Marathon. Een nieuwe campagne voor Team Jumbo-Visma en AGU. En Visma die haar sponsoractivatie dit voorjaar heel vernieuwend gaat invullen. Het bouwen van een Metaverse-oplossing in samenwerking met SportInnovator voor Nederlandse sportevenementen. Naar een campagne voor Shell met Scuderia Ferrari. Het Grand Départ van de Tour de France in Kopenhagen met meerdere klantcampagnes. Een hockey campagne met ASICS deze zomer en de afsluiting van het 25-jarig jubileum met de Johan Cruijff ArenA.

Meer weten?

Neem een kijkje op tde.nl en stuur ons via daar een bericht!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door TDE (@tde_nl)