Rijkswaterstaat kiest Publicis Groupe Nederland voor arbeidsmarktcommunicatiestrategie

Rijkswaterstaat heeft nieuw personeel nodig en Publicis Groupe Nederland gaat op communicatievlak helpen.

Afbeelding: aangeleverd

Rijkswaterstaat, een overheidsorganisatie met circa tienduizend werknemers, kiest Publicis Groupe Nederland voor zijn arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Publicis Groupe Nederland en Boomerang - onderdeel van de bureaugroep - gaan na het winnen van de pitch de communicatiestrategie van Rijkswaterstaat ontwikkelen en uitrollen naar crossmediale campagneconcepten. Zo gaat er aandacht uit naar always on-wervingscontent (video, podcasts en geschreven artikelen) en content voor social media en website. 

Advertentie
advertisement

Krapte op de arbeidsmarkt

De nieuwe strategie moet het imago van Rijkswaterstaat en samenwerkingspartners als werkgever te versterken en meehelpen bij de werving van nieuw personeel. 

Anneke Laoutaris, manager werving en selectie van Rijkswaterstaat en partners, reageert: 'In deze uitdagende arbeidsmarkt is onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie die onze doelgroepen zowel extern als intern echt weet te raken van groot belang. We kijken ernaar uit samen met Publicis Groupe meer frisheid en eenduidigheid te brengen in onze communicatie richting onze huidige en potentiële werknemers en zo het werkgeversmerk verder te laden en de binding te versterken. Zo streven we ernaar om de uitdagingen die er op de huidige arbeidsmarkt spelen niet alleen te trotseren maar ook voor te zijn.'

Een blik op de website van Rijkswaterstaat leert dat de organisatie op moment van publicatie 89 vacatures open heeft staan.

Nieuwe klant voor Publicis Groupe Nederland

Voor Publicis Groupe Nederland is Rijkswaterstaat een nieuwe klant in het portfolio. En daar is coo Brego Keller trots op. 'Dat ook Rijkswaterstaat het vertrouwen heeft in onze expertise is een bekroning op onze geïntegreerde aanpak. Deze aanpak die data, strategie en productie combineert met de nodige creatieve slagkracht, helpt organisaties ook het hoofd te bieden aan uitdagingen op de huidige krappe arbeidsmarkt.'

Eind mei koos energiebedrijf Eneco Publicis Groupe als lead agency voor Nederland en België.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie