Triodos Bank heeft ‘honger naar de toekomst’ en lanceert hoopvolle campagne

Hardcore duurzaam bankieren vraagt om het nodige lef, stelt hoofd marketing Maud Pinckers.

Triodos heeft zin in de toekomst

Er is genoeg gaande in de wereld om de Apocalyps in je nek te voelen hijgen. Maar wat we zelden in de krant lezen, zijn de dingen die góed gaan. En dat zijn er nogal wat, aldus Triodos Bank, dat zichzelf presenteert als een van de duurzaamste banken ter wereld.

De nieuwe campagne van Triodos, van de hand van Dawn, moet laten zien hoe het verleden ons enthousiast over de toekomst maakt. En we zijn nog maar net begonnen, aldus de bank.

Vooruitgang

Anders gezegd laat Triodos de consument 'honger naar de toekomst' voelen. In een verklaring: ‘Veel in de wereld is in een verrassend korte tijd vooruit geknald, en Triodos is altijd onderdeel geweest van die vooruitgang. Samen met onze klanten hebben we veel bereikt; van de allergrootste superbatterij tot huizen die geen C02-uitstoten maar opslaan. Van miljoenen microkredieten in opkomende economieën tot omschakelkredieten voor boeren die het echt anders willen doen.’

Exponentiële versnelling

Aan de hand van de thema's wonen, landbouw en de bank zelf wordt de kijker in de campagne meegenomen in die 'exponentiële versnelling'. De boodschap is dat we sommige dingen, zoals je auto laden op straat of meatless burgers van McDonald's, heel normaal zijn gaan vinden, waar die een paar jaar terug nog maar in de kinderschoenen stonden.

De campagne heeft een speels en hoopvol karakter, aansluitend op het langer lopende Made for change-construct van Triodos.

Maud Pinckers, hoofd marketing: 'Met deze campagne laten we zien dat hardcore duurzaam bankieren lef vraagt, dat het simpelweg werkt én dat Triodos barstensvol ambitie zit. We zijn pas net begonnen.'

De campagne wordt op televisie en online uitgerold. Bekijk ‘m hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie