Premium

UM ‘doet ertoe’ voor Oranje Fonds en Dept poetst social media Bissell op

Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.

Oranje Fonds kiest voor UM
Oranje Fonds

Oranje Fonds: 'UM doet ertoe'

UM is de nieuwe mediapartner van het Oranje Fonds. Het media-adviesbureau gaat aan de slag met de offline-mediastrategie, planning en inkoop van het sociale fonds. Een 'korte bureauoriëntatie' ging aan deze keuze vooraf. Het Oranje Fonds zat hiervoor bij Zigt.

Het Oranje Fonds voert sinds vorig jaar een herpositionering. Vanuit de merkbelofte 'ertoe doen' moet de 'inhoudsbekendheid' van het fonds vergroot worden. Annette Reijersen van Buuren, hoofd communicatie en merk Oranje Fonds: 'Het is onze missie dat iedereen in onze samenleving kan meedoen. In UM zien we de strategische mediapartner die ons hiermee verder gaat helpen.'

UM werd vorig jaar bij de Amma's uitgeroepen tot Bureau van het Jaar.

Dept gaat social media van Bissell oppoetsen

Het Amerikaanse vloerreinigersmerk vindt het tijd voor meer naamsbekendheid in Europa en schreef daarom een pitch uit. Dept, dat als winnaar uit de bus kwam, moet gaan zorgen voor een 'vernieuwde social-mediastrategie' en bijbehorende 'organische social-campagnes'.

Bissell richtte zijn pijlen in eerste instantie op 'een aantal grote Europese landen zoals Frankrijk'. In dit land zijn inmiddels diverse social-strategieën en contentkalenders ontwikkeld. In 2023 zijn andere Europese landen aan de beurt.

Megawatt Digital wint pitch MLDS

Maag Lever Darm Stichting (MLDS) heeft Megawatt Digital gekozen als bureau voor de ontwikkelingen van campagnes en als sparringpartner voor marketingvraagstukken. Aan deze keuze ging een pitch met vijf andere bureaus vooraf.

Fleur Enklaar, fondsenwerver bij MDLS, zegt dat je bij Megawatt niet 'een van de vele goede doelen' bent. 'Onder meer om die reden hebben we voor dit bureau gekozen.'

Pink Marketing nieuwe bureau van Qmusic

Qmusic brengt zijn digitale campagnes onder bij het Groningse bureau Pink Marketing. Een pitch ging aan deze keuze vooraf. De komende campagnes moeten zich naast verschillende doelgroepen richten op 'verschillende momenten' waarop radio geluisterd wordt, zegt Boudewijn de Jong, oprichter van Pink Marketing.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie