Weer overname Intracto Group: mediabureau Zoekhelden

Intracto Group blijft maar groeien. Na Burst, We are You, Booming en Orangedotcom nu mediabureau Zoekhelden ingelijfd.

V.l.n.r.: Pieter Janssens, Marc Arnold, Brian Hirman en Marcel van Huis.

Intracto Group blijft maar groeien. Een week na de overname van digital marketing agency Orangedotcom, is het nu de beurt aan mediabureau Zoekhelden. Het Amsterdamse bureau, waar vijftien mensen werkzaam zijn, is sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering. Het bureau groeide de laatste tien jaar van search advertising agency door naar een full-service media agency.

Advertentie
advertisement

Zoekhelden is van origine een bureau dat sterk is in search engine advertising. Het uitgangspunt daarbij is, dat als search als basis goed staat, je verder kan inzetten op branding. Op deze manier groeide het bureau de laatste jaren fors in teamleden en in klantenportfolio. 'Komende vanuit de sterkte van één expertise zijn ze sterk gegroeid', zegt Intracto Group-ceo Pieter Janssens. 'De laatste stap die Zoekhelden nam is hun inzet op detachering. Als bureau wil je adviseren en ontzorgen. En hoe dichter bij je klant, hoe beter je dit kan. Diepgaande partnerships vragen om een partnership op maat en daarom zullen hybride samenwerkingsvormen in de toekomst steeds belangrijker worden.'

Ook het feit dat Zoekhelden niet enkel inzet op online resultaat, maakt Janssens enthousiast. 'Zo zijn ze bijvoorbeeld ook ongelooflijk sterk in impactvolle mediaplannen voor bijvoorbeeld radio en televisie. Een heel kwalitatieve aanvulling op onze reeds aanwezige competenties die onze positionering als full-service agency alleen maar verder benadrukt.'

Competenties boven functies

Volgens Marcel van Huis, een van de oprichters van Zoekhelden, is de waarde die zowel Zoekhelden als Intracto Group geeft aan de kwaliteiten van teamleden van essentieel belang. 'Ook wij bouwden onze organisatie om de mensen heen, waarbij competenties boven functies gaan. Daarnaast streven ook wij naar tevreden klanten op basis van inhoudelijke prestaties en niet naar een waardering op basis van de meeste awards. Daarom sprak de visie van Intracto Group ons enorm aan: we willen niet zo nodig de knapste van de klas zijn, wél de slimste.'

Mede-oprichter Marc Arnold voegt daaraan toe: 'We vinden het geweldig dat we onze klanten nu een nóg breder aanbod aan services kunnen aanbieden. En zal ik daarnaast nog een goed bewaard geheim meegeven? We stonden met Zoekhelden op het punt om ons te rebranden naar Mediahelden. Die benaming dekt veel beter de lading van wie we vandaag zijn en wat we vandaag doen. Die plannen gaan voor nu in de koelkast, maar het toont wel meteen aan waar onze horizon ligt.'

Volgens Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group, is de puzzel nu compleet als het gaat om het daadwerkelijk kunnen bieden van geïntegreerde off- en online media-advies en executie. 'Wat ons bijzonder aanspreekt in Zoekhelden is de transparante en open manier van advisering, welke volledig onafhankelijk is van het mediabudget van de klant. Door deze werkwijze zijn klanten verzekerd van een optimaal en eerlijk media-advies', zegt Hirman.

Campussen

Intracto is een fullservice bedrijf met een geïntegreerde propositie op de domeinen strategie, creatie, content, digital marketing en technologie en gelooft in het bouwen van regionale ‘campussen’ om zo dichtbij zowel talent als klanten te zijn. Via een buy-and-build strategie neemt het nu inmiddels ook een stevige positie in Nederland in. Zoekhelden wordt onderdeel van de campus Amsterdam, laat Hirman weten. 'Zoekhelden zal daar samen met Orangedotcom en Booming transformeren naar een sterk geïntegreerd media en online marketingteam. Ook zal het managementteam een actieve rol spelen in het verder ontwikkelen van off- of online media-adviesdiensten binnen de andere campussen in Nederland en België.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie