5 beauty's van sportinhakers, bij de start van een toernooiloze zomer

Enzo's Monthly Motion #28: Sport inhakers

Negen maanden keek ik uit naar deze dag. Achter een wolk van een dochter mag een vinkje, maar the ultimate double mét sportzomer blijft helaas achterwege. Op de dag dat La Squadra Azzurra het EK zou openen, trap ik de toernooiloze zomer af met vijf beauty's van sportinhakers.

De ultieme football fan experience

Hoeveel creatieve EK-inhakers liggen er nu op de digitale plank te stoffen? Official partner Booking.com lanceert alsnog haar campagne met mooie winactie. Wellicht in de hoop alvast de kamers voor de vólgende zomer te vullen.

De commercial flowt nog lekkerder dan het tiki-taka van Barça. Het verhaal kent een sterke opbouw en zou, zonder Corona, Booking de winst garanderen. Goed samenspel tussen het concept van Adam&eveDDB, de productie van Ambassadors en de regie van het duo David Bertschinger Karg en Tobias Bonfanti.

 

Die Mannschaft

Volkswagen zal er geen enkel reclameblok mee vullen, maar dankzij de directors cut kunnen we alsnog zien hoe zij de voetbalfan wilden verleiden.

De hoofdsponsor van Die Mannschaft heeft duidelijk een specifiekere doelgroep voor ogen. Voetbal is slechts een bijzaak in deze Millennials-driven spot, waar stijl, imago en de auto zelf alle aandacht opeisen. Wat dat betreft maakt het de spot wél wat minder gevoelig voor het uitgestelde event. Concept van DDB Berlin naar regie van James F. Coton.

 

Wimbledon - In Pursuit of Greatness

Tennis trekt waarschijnlijk aan het kortste eind. Met een vol programma en jaarlijkse edities is verschuiven geen optie. Terugkijken is het enige wat ons nog rest. In 2018 was het in Londen dubbel feest: 50 jaar Wimbledon en the All England Club mocht zelfs 150 kaarsjes uitblazen.

De hele geschiedenis komt in vogelvlucht voorbij. Van het prille, ietwat amateuristische begin tot de bekende sterren. Het mooiste vind ik nog wel de groei in animatie: van schokkerig naar vloeiend, van zwart-wit naar kleur en van potlood, naar vintage en Manga. Hiermee toont McCann London en Nexus Studios aan dat het toernooi zich blijft ontwikkelen en zij zich meten met de allerbesten. Regie van directors duo Smith & Foulkes.

 

De Tour wacht op niemand

Dit jaar mag zelfs de grootste ronde ter wereld voor even haar benen stil houden. De cyclofielen komen er wel het beste van af: eind augustus klinkt alsnog het startschot van La Grande Boucle.

De netwerk teaser uit 2015 tikt alle highlights aan van de Tour: het Frans lijkende landschap, de (hypermoderne) fiets en natuurlijk de kleur geel. Een mooie productie van Onesal Japan, regie én CGI-werk van Nahuel Salcedo.

 

The Games Must Go On

Het laatste woord is zoals gebruikelijk aan de Olympische Spelen. Net als Euro 2020 moeten we ook hier een jaartje op wachten. Gelukkig was Toyota al vroeg in de voorbereiding.

Met alle grote veranderingen in de autowereld shift Toyota haar focus naar freedom of movement of humankind. Hiermee past het niet alleen perfect bij de Olympische gedachte, maar slaat het een dubbelslag door evenement én stad te voorzien van alle vormen van vervoer. Saatchi & Saatchi LA gebruikt de creativiteit en speelsheid van een kind om deze dromen te verwezenlijken. Een mooie bijrol is er voor de cult classic Toyota 2000gt roadster. Hiermee toont het ook respect voor het verleden. 

Zelfkastijding

Voor wie de hunkering naar voetbal groter is dan het gemis, heb ik nog een mooie collectie campagnes omtrent het EK2016 en WK2018
Nog maar 366 nachtjes slapen...

Enzo Greco is Motion Director bij Born05.

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie