ABN Amro vindt tennissport vervuilend voor het milieu en start campagne

Introductie van ’s werelds eerste circulaire tennisbal moet CO2-uitstoot beperken en plastic soep verminderen.

ABN Amro vindt tennissport vervuilend voor het milieu en start campagne
N=5

De hoofdsponsor van het  World Tennis Tournament lanceert een campagne waarmee het de verduurzaming van de tennissport wil stimuleren: ‘De Renewaball wint altijd’. Volgens de bank worden er in Nederland elk jaar bijna 5,5 miljoen tennisballen gebruikt. 97 procent hiervan zou in de prullenbak, in de verbrandingsoven of via een omweg in de natuur belanden. De introductie van de Renewaball met bijbehorende campagne, ontwikkeld door N=5, moet het ballen-effect op het milieu verminderen en tegelijkertijd bijdragen om de tennisliefhebbers bewust te maken van de negatieve milieueffecten van de sport, want: 'één bal kan al het verschil maken.'

Advertentie
advertisement

De circulaire Renewaball

Maar er is nog meer. De ABN zegt dat de prullenbakballen niet het enige vervuilende is aan de racketsport, ook zouden er bij elke slag tegen een tennisbal microplastics vrijkomen en zou een tennisbal 80.000 kilometer afleggen, voordat die eindelijk geserveerd wordt.

Hélène Hoogeboom, managing director en medeoprichter van Renewaball legt het voordeel van de circulaire bal op het milieu uit: ‘Met ’s werelds eerste volledig recyclebare tennisbal leveren we niet alleen een grote bijdrage aan het verkleinen van de plastic soep, maar besparen we ook fors op de CO2-uitstoot. Terwijl gewone tennisballen in Zuidoost-Azië worden gemaakt, wordt de Renewaball geproduceerd in West-Europa. Daardoor hoeven deze tennisballen niet eerst de halve wereld over te vliegen, voordat ze over de baan vliegen. De ‘Renewaball’ moet een nieuwe standaard in de tennissport worden.’

Dit is de Renewaball-commercial

De Renewaball wint altijd.

'Goede voorbeeld geven'

De tennisbal-campagne sluit volgens de ABN Amro goed aan op de duurzame strategie van de bank. Ernst Boekhorst, hoofd brand, sponsoring & foundation zegt daarover: ‘In de overgang naar een duurzame, inclusieve samenleving willen wij zelf het goede voorbeeld geven. Hiermee maken we niet alleen de negatieve milieu-impact van tennis zichtbaar, maar bieden we ook een podium aan een duurzame, circulaire oplossing.’

Renewaball - ABN Amro
Renewaball - ABN Amro N=5

Opdrachtgever: 

Reclamebureau: N=5

Digital: Storm Digital

PR-bureau: NewsLab

Plaats als eerste een reactie

Advertentie