Wolter Kroes moet AD 'verfrissend gevoel' geven in nieuwe campagne

Voor het AD en 7 regiotitels van de krant heeft de volkszanger ‘Ding-a-dong’ een make-over gegeven.

Wolter Kroes (ANP)

Samen met zeven regiotitels presenteert het Algemeen Dagblad de nieuwe campagne 'Altijd dichtbij', waarvoor volkszanger Wolter Kroes de songfestivalhit 'Ding-a-dong' in een nieuw jasje heeft gestoken. Doel is om nieuwe digitale en papieren abonnees te werven voor het AD zelf en BN De Stem, Brabants Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, Eindhovens Dagblad, PZC en Tubantia.

Het is niet de eerste keer dat 'Ding-a-dong' door DPG Media (uitgever AD) wordt ingezet, eerder vertolkten songwriters David Benjamin en Stephanie Struijk en rapper Dio het nummer. Wolter Kroes moet op zijn beurt het mediamerk een 'verfrissend gevoel' geven. Het originele nummer komt van de hand van de Nederlandse band Teach-In, die het nummer in 1975 op het Songfestival speelde.

Enige twijfel

Waarom past Kroes zo goed bij het AD? ‘We hadden wel enige twijfel, want wie waagt het om aan 'Ding-a-dong' te zitten?, zegt Cees Clous, producer bij DPG. 'Maar we voelden tijdens de studio-opnames al snel dat er iets moois aan het ontstaan was. Wolter en 'Ding-a-dong' blijken een prachtige match. Hij is likeable, positief en brengt een levendig geluid. Dat is alles waar het AD ook voor staat.'

De campagne is bij DPG Media intern ontwikkeld en wordt uitgerold op televisie, radio en online. Bekijk 'm hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie