Adobe brengt Keith Haring tot leven in global campagne

De tools van de kunstenaar zijn toegevoegd aan Photoshop en Illustrator om nieuwe generatie aan te moedigen tot positieve verandering.

Adobe daagt nieuwe generatie creatieven uit met gedachtegoed Keith Haring
Achtung

Adobe lanceert een nieuwe global campagne en tools voor Adobe Photoshop, Illustrator en Fresco, alles geïnspireerd op het werk van kunstenaar Keith Haring en ontwikkeld in samenwerking met The Keith Haring Studio. Met de campagne en de toevoeging wil Adobe een nieuwe kunstbeweging voor positieve verandering in gang zetten, want: kunst is voor iedereen. De campagne is ontwikkeld door Achtung.

Advertentie
advertisement
Adobe daagt nieuwe generatie creatieven uit met gedachtegoed Keith Haring

Kunstenaar Keith Haring 

Adobe benadrukt dat Keith Haring meer was dan een artiest. ‘Hij had een verraderlijk eenvoudige stijl, doorbrak stigma’s en daagde visies uit om de wereld uiteindelijk een betere plek te maken.’ Harings’ tools zijn nu gedigitaliseerd beschikbaar gemaakt voor Adobe in Photoshop, Illustrator en Fresco. Volgens het softwarebedrijf zijn de tools gebaseerd op Harings’ favoriete marker, krijt en graffiti verf. Het Amerikaanse bedrijf wil met het uitgebreide aanbod een nieuwe generatie creatieven uitnodigen, om aandacht te vragen voor diverse sociale onderwerpen die zij belangrijk vinden. 

Achtung ontwikkelde de nieuwe campagne in lijn met Adobe’s wereldwijde merkthema ‘Creativity For All’. Vanwege de productie tijdens lockdown is de campagnefilm volgens het bureau een levendig en vernieuwend voorbeeld van creativiteit in quarantaine geworden, waarin de stijl van Keith Haring vervlecht met de sfeer van de jaren ‘80, in animatie en muziek.

 

Making of video - Adobe - Keith Haring - Achtung

Passie ontdekken

In de campagne werkt Adobe samen met een aantal bekende artiesten, zoals Shepard Fairey en Kate Moross. Met de samenwerking willen ze alle creatieven uitnodigen om Keith’s penselen in handen te nemen en hun passie te ontdekken. Adobe’s global ecd Dan Cowles legt uit: ‘De kracht van deze campagne is dat iedereen de kans krijgt om hun stem te laten horen.’

Kika Douglas, de kersverse executive creative director van Achtung vertelt: ‘We bewonderen Keith’s werk en kijken enorm uit naar de resultaten die geïnspireerd zijn door deze campagne.’ 

Lees ook: Terugkijken: de webcasts van Adobe - de belangrijkste lessen

Lees ook: Kika Douglas neemt positie Mervyn ten Dam over en treedt toe tot management Achtung! 

Credits:

Client: Adobe Inc. 

Daniel Cowles - Executive Creative Director 

Daniel Vargas Díaz - Creative Director

Agency: Achtung Amsterdam

Claire IJsbrandij - Senior Creative team

Tanya Ponomareva - Senior Creative team

Marc Elbers - Head of Production

Jasper Janssen - Creative Director

Samyr Souen - Creative Director

Mervyn ten Dam - Executive Creative Director

Kika Douglas Castroviejo - Executive Creative Director

Lorenzo Angelone - Motion Designer

Maksim Kuzin - Editor

Annabelle Klop - Account Manager

Maaike Stellink - Account Manager 

Production: Bakehouse Moscow

Dima Maseykin - Film director/Chief Illustrator

Artiesten:

Shepard Fairey - Guest Artist

Kate Moross - Guest Artist

Nikita Kibirev - Guest Artist

Zhenya Artemyev - Guest Artist

Katya Oktyabr - Guest Artist

Yana Bolotenkova  - Guest Artist

Oleg Guta - Guest Artist

Ilya Kutoboy - Guest Artist

Sergey Kolesov - Guest Artist

 

Opdrachtgever: Adobe Inc. 

Concept: Achtung Amsterdam

Geproduceerd door: Bakehouse Production,  Antfood Audio Studio 

Geautoriseerd door: Keith Haring Studio (Artestar NYC)

Plaats als eerste een reactie

Advertentie