Aidsfonds lanceert merkcampagne die realiteit aidsbestrijding blootlegt

Aids is op te lossen, dus waar wachten we op? Zo luidt de boodschap uit de nieuwe campagne gemaakt door N=5.

Tijdens Pride lanceert Aidsfonds een nieuwe merkcampagne, gemaakt door N=5, die de realiteit van aidsbestrijding blootlegt: hiv-medicijnen bestaan al meer dan 25 jaar, maar nog steeds blijven er meer dan 9 miljoen mensen verstoken van deze levensreddende zorg. Daarom luidt de boodschap in de nieuwe merkcampagne: ‘Aids is op te lossen, dus waar wachten we op?’ 

In de campagne zien we de 'wachtkamer van de wereld'. Een metaforische plek waar mensen die hiv hebben eindeloos wachten op medicijnen. Hoewel je in Nederland gezond oud kunt worden met hiv, geldt dat nog lang niet overal ter wereld. In de campagne worden persoonlijke verhalen van verschillende mensen uitgelicht die in de ‘wachtkamer’ zitten, wachtend op levensreddende zorg.

Campagne Aidsfonds

'Als je naar de feiten kijkt, lijkt het een simpel probleem', zegt Thijs Bontje, creative partner N=5. 'De medicijnen zijn er, maar niet voor iedereen. We hopen met deze campagne dit inzicht momentum te geven en de oplossing voor iedereen weer een stap dichterbij te brengen.'

Campagne Aidsfonds

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie