Amstel viert opening horeca alvast met vernieuwde Hazes-klassieker

Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen brengen – namens Heineken Nederland – een ode aan ‘Het eerste rondje.’

Heineken Nederland neemt met de lancering van de single en clip ‘Het eerste rondje’ alvast een voorschot op de heropening van de horeca, die na de persconferentie van dinsdag wordt verwacht. Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen hebben de bekende Hazes-hit ‘Het Laatste Rondje’ herschreven. In de nieuwe versie draait het niet om de laatste minuten waarin een café open is, maar juist om de eerste minuten dat deze weer opengaat. In de clip vloeit het bier – van verschillende merken van Heineken Nederland – rijkelijk. Het Amstel-logo staat onderin beeld.

Advertentie
advertisement

Het is niet zozeer een merkactivatie, maar vooral een ode aan en hart onder de riem van Horeca Nederland. ‘Uiteraard hebben we dit initiatief, waaruit zoveel warmte voor de horeca spreekt, volledig omarmd. Het is een geweldige opsteker voor iedereen die de horeca een warm hart toedraagt’, horecadirecteur Marc Jitta van Heineken.

Het idee voor het nummer ontstond tijdens de repetities van De Vrienden Van Amstel Live, dat vorige week vanwege de huidige overheidsmaatregelen niet door kon gaan. Het bekende André Hazes-nummer ‘Het Laatste Rondje’ uit 1981 wordt traditioneel in veel Nederlandse kroegen tegen sluitingstijd gedraaid. Het nummer werd herschreven voor het verlossende moment dat ‘we weer mogen.’

Het eerste rondje - De Hoogste Tijd
Advertentie