Bavaria neemt Heineken op de hak met 007-commercial

Bavaria: 'Zo. Na jarenlang de ster uithangen, kan Krèk Denniël eindelijk echt genieten.'

Bavaria-Bond

Bavaria lanceert een persiflage op de James Bond-commercial van Heineken. Craig Daniël (door Bavaria Krèk Denniël gedoopt), neemt afscheid van zijn Bond-rol en kan nu eindelijk genieten van zijn favoriete biertje, interessante keuze: een Bavaria 0.0.

ZO. TIME TO SAY BYE.

Traditie

De grap past in een traditie die de brouwer uit Lieshout hoog houdt: de marktleider zo nu en dan een beetje uitdagen . Het meest bekende voorbeeld uit de historie is misschien wel de 'Vrienden' uit de jarenlang lopende campagne van Amstel, die na hun afscheid van dat merk ook 'eindelijk' konden zeggen: 'Zo. Nu eerst een Bavaria.'

Bavaria Commercials - Vrienden van Amstel 2004

Credits

Agency: Fama Volat 
Director: Danny Maas
Production company: The Outpost
Executive producer: Bastiaan Mast
Muziek & Audiopost: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ralf van Lieshout
Typisch Bavaria inderdaad. En goed uitgevoerd. En toch betwijfel ik of het het gewenste effect heeft. De link tussen 007 en Heineken is zo sterk - nog eens benadrukt (en bevestigt) door het groene flesje wat hij weggooit - dat het ook zo zou kunnen zijn dat Bavaria hier onbedoelt gewoon reclame maakt voor Heineken. Ik zou de pre-tests wel eens willen zien. Referentie: https://www.blauw.com/en/blogs/les-1-in-de-reclame-waar-gaat-het-fout?utm_source=pocket_mylist
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martin de Munnik
In de pretests komt dat niet naar voren, Ralf. Wat mensen zeggen is vaak niet wat mensen vinden, laat staan doen. Maar als je deze TVC test met MRI en voor- en achteraf de impact op het merk Heineken meet, dan geef ik je op een briefje dat de merkwaarde van Heineken er baat bij heeft. Dit soort van acties zijn leuk (en deze idd ook prachtig uitgevoerd) maar gevaarlijk.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie