17-jarigen bewustmaken over hun zorgverzekering? Bewuzt zet Snapchat in

Jongeren maken via Snapchat een quiz en krijgen advies over een passend zorgverzekeringspakket.

Zorgverzekeraar Bewuzt, onderdeel van VGZ, heeft een game ontwikkeld voor jongeren die achttien worden. Via Snapchat krijgen tieners diverse vragen voorgeschoteld, waardoor zij op een speelse manier meer informatie over zorgverzekeringspakketten krijgen.

Game-mechanieken
Het toepassen van game-mechanieken heeft volgens Monty, het verantwoordelijke bureau, een positief effect op het menselijke brein. Het motiveert de gebruiker om meer informatie te vergaren door het interactieve aspect. Dit moet een positief gevoel ten opzichte van het onderwerp creëren. 

Op 18-jarige leeftijd worden tieners verantwoordelijk voor hun eigen zorgverzekering. Zij krijgen te maken met vragen als: Welk pakket past bij mij? Waarom heb ik een zorgverzekering? En hoe kies ik een zorgverzekering? Om deze groep een handje te helpen komt Bewuzt met een quiz die antwoord geeft op deze vragen. 

VGZ-campagne

Ouderwetse brief
17-jarigen die nu nog via VGZ verzekerd zijn bij hun ouders, krijgen deze maand een envelop thuisgestuurd. Deze is voorzien met de titel ‘18 worden, snap jij het?’ In het doosje zit een kaartje met de Snapcode. Zodra ze de code scannen, start het spel dat bestaat uit gifjes.

 Zij krijgen een aantal quizvragen en dillema’s voorgesteld, waaronder:

‘Sexy time! Yeah baby! Maar… betaalt de zorgverzekering ook de pil?’

Elke vraag is voorzien van uitleg. Het antwoord op de bovenstaande vraag is:

‘Jij snapt het! Tot je 21e wordt de pil vergoed door je zorgverzekeraar. Heb je je eigen risico nog niet verbruikt, dan betaal je (een deel van) de kosten zelf.’

Wie het hele spel doorloopt, krijgt advies over een zorgverzekeringspakket en maakt kans op een VanMoof-fiets.

Zonder gezeur
Ook worden de ouders betrokken bij de campagne. Uit onderzoek van Bewuzt blijkt dat jongeren hun ouders als belangrijke adviseurs zien bij het kiezen van een zorgverzekering. Daarom ontvangen gezinnen ook de ‘18 worden-zonder-gezeur-scheurkalender’ thuisgestuurd. Deze is voorzien met informatie en reminders over alles wat je kind moet regelen in de periode dat hij of zij 18 wordt.

VGZ-campagne

Credits

Klant: Bewuzt, een zorgverzekering van VGZ
Strategie, concept en executie: Monty, the gamification company
Technische realisatie: Eli5
Productie offline middelen: 53 Graden Noord

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie