Bumble start campagne tegen genderongelijkheid in de muziekindustrie

De app is sinds 2014 in Nederland te downloaden, maar begint nu met een poging om de Nederlandse markt te veroveren. Dit is hun eerst actie.

Datingapp Bumble start een campagne tegen ongelijkheid in de muziekindustrie. Deze branche is nog steeds sterk gedomineerd door mannen, vindt de app. Door vrouwelijke dj’s te helpen met doorgroeien, wil Bumble daar verandering in brengen.

Op Bumble kan alleen de vrouw het gesprek starten. De applicatie is al sinds 2014 in Nederland te downloaden, maar begint pas nu met een poging om de Nederlandse markt te veroveren. 'Making Music Moves' is hun eerste officiële campagne gericht op de Nederlandse markt.

Voor deze actie is Bumble een samenwerking aangegaan met ID&T, pr-bureau The Media Nanny en plantenmaatschappij Astralwerks. De winnende dj mag in 2019 optreden op Mysteryland en wordt professioneel begeleid door het team van Astralwerks. Zo hopen de organisatoren meer gelijkheid te creëren. Uit onderzoek blijkt dat mannen 46 procent meer verdienen bij internationale muziekbedrijven. En dit jaar bestond slechts 19 procent van de line-ups op grote festivals uit vrouwelijke artiesten. 

Louise Troen, VP International Marketing & Communications bij Bumble, over de actie: 'Het is onze missie om vrouwen te helpen met hun dromen nastreven. In de campagne Making Moves in Music wordt een eerste stap naar gendergelijkheid gezet.'

Vrouwelijke dj's kunnen zich hier opgeven. 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie